Search: iPhoto Library = geen hits!?

Als je in finder of Spotlight naar je iPhoto Library zoekt, dan vindt OSX die niet!

Mocht je een tweede library gemaakt hebben met een andere benaming, kun je daar niet op searchen.

Vreemd toch?
Ik snap, dat die library geen file is of map, maar een soort file-map… prachtig, maar als je er niet op kunt searchen (dus niet de inhoude, maar de library zelf)… dan snap ik het niet.

Iemand een idee, hoe dat zit?

Als je iPhoto met [option] ingedrukt opstart zie je toch je verschillende bibliotheken en ook de paden waar ze zich bevinden.

In dat opstartscherm staan geen library's die je niet alvorens hebt gebruikt of gemaakt.

Als ze nog niet gemaakt zijn, kan je ze inderdaad niet vinden ... de logica wil dan namelijk dat ze niet bestaan. Je kan moeilijk verwachten dat spotlight libraries on the fly gaat verzinnen omdat je ze zoekt :D

Je moet helemaal niet aan de iPhoto Library komen (zo ziet Apple dat althans, en terecht). En als je een gebruiker bent die er toch wat mee kan, kun je 'm ook wel vinden.

[quote:b933f782aa="Tee Loo"]Als je in finder of Spotlight naar je iPhoto Library zoekt, dan vindt OSX die niet![/quote:b933f782aa] Die staat per default in (laat me eens raden): de map afbeeldingen! (hoe raar... 8) )

[quote:b933f782aa=“Tee Loo”]Mocht je een tweede library gemaakt hebben met een andere benaming, kun je daar niet op searchen.[/quote:b933f782aa]

Meerdere iPhoto libraries is vast niet handig. De ene library weet niets van de ander af, dus dat doet afbreuk aan de integriteit van het hele multimedia concept van iLife (en third party programma’s die daar gebruik van maken) Daarom kent iPhoto ook geen “nieuwe bibliotheek” commando.

Een zoekopdracht levert overigens wel de locatie op van backups van de library, maar niet het origineel, geen wonder want die hoort gewoon in “afbeeldingen” te staan.