Securitie Update 2003-14-08

Zijn er mensen die na de securitie update (+herstart) van 14 aug jl. problemen hebben gekregen met cmmunicatie zoals ichat en internet? Bij mij geeft deze update verschillende foutmeldingen en ik ken iemand die helemaal niet meer kan internetten of mail ophalen na deze update.

Ik probeer een oudere update te installeren, maar dat lukt natuurlijk niet :evil:

Weet iemand een oplossing?

alvast heel erg dank!

Aha, ik weet niet of het veroorzaakt wordt door deze update, maar ik heb inderdaad nu problemen met mail versturen en ontvangen..... Nu had ik daarvoor ook wel eens dat ik even geen mail kon ontvangen, maar nu kan ik bv. geen nieuwe mail versturen naar een nieuw contactpersoon (met emailadres van Wanadoo) Ik krijg dan een melding dat ik via de geselecteerde uitgaande server niet kan versturen.

Heb een imac 10.2.6, kabelinternet via @home

Ik heb geen oplossing maar ben benieuwd of er iemand meer weet.

jbo

Ik had er ook opeens last van... Gebruik het ip-nummer van je smtp server ipv smtp.xx.nl

Heb het al gevonden in een voorgaande vraag van iemand.

In Library => Preferences
Software Update plist verwijderen.

Gelijk van alle ellende af

Succes

Jinta :mrgreen: :smiley: :mrgreen: :lol:

Bedankt !!! Ik ga het proberen.

jbo

Ik had al gereageerd op een ander post van jou, maar hier dan nogmaals mijn reactie met betrekking tot dit onderwerp:

Ik heb ook een aantal vreemde dingen gezien na de update, maar dankzij het programma dat je te zien krijgt, wanneer je op de link in mijn onderschrift klikt, draait de boel bij mij weer prima. Ik hoop wel dat Apple wat betere updates uitbrengt, want anders krijgen updates een bijsmaak en laat iedereen ze links liggen… :? En daar zijn ze natuurlijk niet voor… :roll:

[quote:eda3e24842="Jbo"]Aha, ik weet niet of het veroorzaakt wordt door deze update, maar ik heb inderdaad nu problemen met mail versturen en ontvangen..... Nu had ik daarvoor ook wel eens dat ik even geen mail kon ontvangen, maar nu kan ik bv. geen nieuwe mail versturen naar een nieuw contactpersoon (met emailadres van Wanadoo) Ik krijg dan een melding dat ik via de geselecteerde uitgaande server niet kan versturen.

Heb een imac 10.2.6, kabelinternet via @home

Ik heb geen oplossing maar ben benieuwd of er iemand meer weet.

jbo[/quote:eda3e24842]

Heb ook een imac met 10.2.6 en kabelinternet via @home… precies het zelfde probleem… ook geen oplossing

In Library => Preferences Software Update plist verwijderen.

Gelijk van alle ellende af / Schreef Jinta.

En ja hoor. Weer als vanouds ![/quote]