security breach spymac

Ik heb net een mailtje gekregen. Ik zit bij spymac met mijn mail en toen kreeg ik dit.

[quote:fec61c2254] From: a_friend@spymac.com
Subject: You just got spammed from Spymac!
Date: 21 juli 2004 23:12:29 GMT+02:00
To: *******************@spymac.com

This is a mass mailing that was sent to 10,000 Spymac members. How, the hell, did I get those addresses? Very simple. Played around the other day with Spymac and suddenly… I couldn’t believe my eyes:

A list with thousands of member names right there in front of me!

Copy, add “@spymac.com” to every user name with a simple Find and Replace and - viola! I end up with a huge database of valid Spymac member emails. Many, MANY more than just 10,000, but I didn’t wanna get in trouble with the ISP for sending too much spam, so I picked 10,000 at random for this mailing. What should I do with all these addresses now?

Write a script to pull up every member’s public profile and complete my database with things like birthdate, home location, marriage status etc.?
Send you “irresistible” advertisements until the end of times?
Or how about some get-rich-quick schemes?
Pr0n?
A phishing scam like “Spymac is upgrading its systems. Please re-submit your password here: [ ]” ?
Or sell everything to some real spammers? (There are over 600,000 Spymac members, this could potentially be a nice chunk of dough!)

… or simply ask Spymac to GET THEIR ACT TOGETHER and FIX EXISTING PROBLEMS like this gaping security hole before they introduce ever new functions?? I should never have been able to get my hands on this!

Tell them what you think about seeing your email exposed. Curse and berate me if you want. Start a thread in Forums - Spymac HQ - Site Support!
[/quote:fec61c2254]

is dit een groot probleem?

Ze hebben het over een "security breach", maar dat is naar mijn idee onzin. De gegevens van mensen kun je hier bij MacOSX.nl ook vrij makkelijk vinden, en emailadressen harvesten doen spammers ook. Ik zou me niet zo heel druk maken. Het is gewoon iemand die denkt interessant te doen met het feit dat 'ie helemaal zelf heeft uitgevonden dat <gebruikersnaam>@spymac.com zomaar een emailadres zou kunnen zijn... Tsja

allemaal leuk en aardig..maar hij heeft wel gelijk :p

nu ga ik ervan uit dat spymac een degelijk spamfilter op z’n mailservers heeft draaien :innocent:

vergeleken met mijn 'normale' chello account krijg ik via spymac ongeveer 0,00002 procent spam, degelijke spamfilters dus

gelukkig haalt de mail ap die andere rotzooi er voor mij uit :slight_smile:

Spymac wordt slachtoffer van wat bij hotmail al jaaaaaaren gebeurt.

Mensen gaan “security leaks” en “your account will be deleted” mail naar elkaar sturen en daarbij zeggen “stuur dit door aan al je collega’s!!!” Oh en vergeet ook niet “gratis telefoon als je dit doorstuurt aan 20 mensen” en de allerleukste “pedro ligt in een ziekenhuis in Brazilie. Als je deze mail doorstuurt aan 20 mensen krijgt hij 20 cent zodat zijn kanker genezen kan worden.”

Allemaal troep, slaat nergens op, gaat nergens over, in de prullenbak ermee.

'k vind dit toch niet echt het zelfde als die doorstuur mailtjes hoor :?

okee, waar staat die ledenlijst dan?

Die is verwijderd. http://www.spymac.com/forums/showthread.php?threadid=101202

discussie is wel opgelaaid bij Spymac.
en ze hebben het al moeilijk om alles draaiende te houden.
Ik neem idd aan dat de spamfilter goed zijn best doet want ik heb verder nooit spam ontvangen op mijn spymac account.
Die lijst kan ik niet meer vinden maar hij is er wel geweest. Waren alle spymac members die opdat moment online waren en dat waren er nog al wat. Stond zelf een beetje verbaast erover.
Je kan het vergelijken met wie is online hier bij macosx. Alleen hebben ze bij spymac dat je usernaam gelijk ook je email is.

Ik vind het wel belangrijk dat hier duidelijkheid overbestaat. Maar aangezien ik niet wordt belaagt door SPAM weet ik niet hoe erg dit is en of dit niet altijd al zo geweest is.