Security Update 2-12 problemen!!!

Ik heb zojuist de laatste security update gedownload en sindsdien verschijnt er geen Dock, geen datum, geen tijd. Ik kan geen mappen op het bureaublad openen.

Na de update-installatie stond de Mac op zwart scherm en moest hem handmatig herstarten door de aan/uit knop in te houden.

Iemand een idee voor een oplossing? Ik heb de security-update nogmaals gedownload, misschien dat hij niet volledig geïnstalleerd was, maar als ik de update aanklik gebeurt er niets.

Had ik vanmiddag ook al op een G5, daarop kon ik geen printerdriver installeren. Ook allemaal na de update.

Ik raadt het dus iedereen af om de update te installeren.

ik heb geen problemen na de upDate. Hier een iBook g4 1,2 GHz ...

http://www.macosx.nl/?p=tips-spoken Volumebevoegdheden herstellen.

Ik krijg niet eens mijn cd-drive open! Volumebevoegdheden heb ik ook al laten draaien. Vensters minimaliseren werkt ook niet.

ik heb ook 17" inch 800 met 768mb geheugen. Bij mij geen problemen na de update. Misschien Diskwarrior even proberen, mocht je die hebben. Er zijn via de opstartprocedure ook tal van mogelijkheden om te proberen, ook om je cd-lade te openen of in veilige modus op te starten.

welke versie van het OS heb je trouwens, de laatste ?

Jouw problemen hebben een andere oorzaak. Herstel de schijf. Opstarten van CD > Schijfhulpprogramma > SchijfEHBO > Herstel volume.

Opgestart van CD volumebevoegdheden gecontrolleerd, hersteld, hertsel volume ook gedaan en nog hetzelfde. Ik kan niet eens de ipod zien, geen dvd branden voor backups te maken. Is er nog een andere mogelijkheid zoals bureaublad opbouwen?

Het probleem zit hem waarschijnlijk in het feit dat je voordat je de update draaide geen permissies had hersteld. Vaak gaat dit goed, maar soms gaat dit fout. Achteraf permissies herstellen wil helaas niet altijd helpen.

Wat je kunt proberen is DiskWarrior, maar ik zou ook zeker proberen om de Combo Updater 10.3.6 eroverheen te zetten en daarna de rest van de updates, waaronder deze waar je problemen mee hebt.

Voor iedere update is permissies herstellen het beste, zeker als het om grote (ingrijpende) updates gaat.

Je kunt het permissies herstellen automatiseren via de terminal (zodat je er zelf niet meer aan hoeft te denken) of door middel van programmaatjes die het automatisch voor je doen.

heb je fsck geprobeerd? option-command-R-P geprobeerd?