segment-schijfkopie?

Ben bezig een Imac flatscreen 800 mhz van een vriendin opnieuw te installeren na een kernel Panic. Ik haar progamatuur herstel (5cd's) ingedaan. 1ste cd prima, daarna vraagt ie 2e cd, gaat tijdje goed totdat ie opeens zegt:

" Het beperkte segment-schijfkopie bestand kon niet worden teruggezet"
en linksonder staat in klein " lezen blok 002753D8"

Wie kan me dit uitleggen!
Heb Diskwarrior op losgelaten, maar weer hetzelfde!? :cry:

Na een Kernel Panic alles opnieuw installeren? Gebruik je zelf Windows ofzo? :D

Heb je Mac OS X helemaal opnieuw geïnstalleerd? Of ben je er nog mee bezig? Archiveer en installeer of Wis en installeer? Je hebt als het goed is namelijk 3 InstallatieCD’s, een Hardware test CD en 4 ProgrammatuurherstelCD’s. Ik begrijp niet helemaal of je nu met de ProgrammatuurherstelCD’s bezig bent of met de installatie van het OS… Welk OS trouwens? Panther of Jaguar?

Ik raad je aan om alles in nullen om te zetten, zodat je zeker weet dat er geen data is die je installatie in de war kan schoppen. Gebruik je de originele CD’s?

Dat niet kunnen terugzetten, zou dat met permissies te maken kunnen hebben? :?

niet grappig Jeepee, leuk, maar gebruik geen windows. Heb al eerder op forum gezet. Vriendin heeft na een kernel panic haar Mac niet meer op kunnen starten. Aangezien ik het voorrecht heb gehad om NOOIT mijn Mac opnieuw hoef te installeren, rade ik het haar wel aan, omdat ze toch niets belangrijks op heeft staan. En ik ben er op moment mee bezig ja. En inderdaad alles al in nullen omgezet, opnieuw installeren na 2e cd die foutmelding. Ze heeft me een pakketje cd's meegegeven met cd's progamatuurherstel 1 tot en met 5. en dat is volgens mij de oude versies, ze heeft dit namelijk 2e hands gekocht. Ik zelf heb 3 cd inderdaad en een hardware testcd voor Panther. (ORIGINEEL) Ze draait geloof ik aan de cd's te lezen 9.2.2 - 10.1.2 en het zijn ORIGINELE CD"S! Maar ik zal kijken of ik inderdaad permissies kan herstellen. Ik vind het zonde van het geld om het naar een dealer te brengen voor reparatie, terwijl ik er zo dichtbij ben met installeren. Maar meer tips zijn welkom!

[quote:bab04f46bd]lezen blok 002753D8[/quote:bab04f46bd]

Lijkt op een beschadigd of vervuild schijfje,
Even goed reinigen met een zachte schone doek zou ik proberen.

zou kunnen, inderdaad cd nr2 opnieuw ingedaan, toen ging het gek genoeg wel. En dan denk je EUREKA!! gelukt, tot disk 5 de laatste, geeft ie weer dat k*t bericht weer! :cry: Kan ik weer helemaal opnieuw beginnen! Ik hoop dat het echt aan een vuil disk ligt! Ik probeer het vanavond weer!

Heb je er ook al eens aan gedacht om je lens van de Cd/Dvd rom schoon te maken? Er zijn van die setjes te koop waarmee je de lens en de cd kunt reinigen.

.