Selecteren OS X of Windows option key werkt niet

Gisteren na 3 jaar toch maar Windows geinstalleerd om te kunnen thuiswerken. Nu werkt OS X en Windows XP naar behoren en kan ik tussen beide systemen switchen. Tot zover alles een succes. Als ik de option key ingedrukt houd bij het opstarten kan ik alleen niet kiezen met welk systeem ik wil opstarten. Hij start altijd op in OS X en dan kan ik vandaaruit wel weer naar windows.

Heeft iemand een idee hoe ik toch tussen windows XP en OS X kan kiezen bij het opstarten?

Alvast dank voor alle hulp,

Bas

Je moet de alt key ingedrukt houden direct na het opstart toontje. Dan kan je kiezen welk systeem je wilt gebruiken. ;)

option = alt ..xD ehm volgens mij was het de C die je moest indrukken...

[quote:a1a690ed4d="dylloesz"]option = alt ..xD ehm volgens mij was het de C die je moest indrukken...[/quote:a1a690ed4d] nee.gewoon [b:a1a690ed4d]ALT [/b:a1a690ed4d]inhouden

De Option key moet je wel ingedrukt hebben (en houden!) voor de 'Boing'.

Dank voor jullie hulp. Ik heb het ongeveer 4 keer geprobeerd en de Alt = option toets houd ik netjes voor de boing al ingedrukt. En toch lukt het niet, vandaar ook mijn vraag op dit forum.

Bas

[quote:ee591bc5b2="Basmeijs"]Dank voor jullie hulp. Ik heb het ongeveer 4 keer geprobeerd en de Alt = option toets houd ik netjes voor de boing al ingedrukt. En toch lukt het niet, vandaar ook mijn vraag op dit forum.

Bas[/quote:ee591bc5b2]

dan zal er iets mis zijn … :finderoud:

[quote:8232577431="Basmeijs"]Hij start altijd op in OS X en dan kan ik vandaaruit wel weer naar windows.[/quote:8232577431]

Hoe bedoel je dat? Start je OS X op en kies je dan Windows als opstartschijf en herstart je dan je Mac? Of draai je Windows als een virtual machine?

Windows kan je alleen rechtstreeks opstarten als deze als Bootcamp partitie geinstalleerd is.

Dat is inderdaad een goede. Heb je het wel via Bootcamp geinstalleerd i.p.v. VMWare Fusion/Parallels?

Je hebt toch niet een bluetooth draadloos toetsenbord hé? In dat geval werkt het niet, omdat bluetooth pas later in het proces geladen wordt.

Ik heb alles netjes via Boot Camp geinstalleerd en heb geen draadloos toetsenbord.

Bas

Heb even gezocht en op Macrumors loopt een draadje over hetzelfde onderwerp.

• Ander keyboard proberen.
  • De laatste firmware updates van het alu keyboard installeren. (Applications > Utilities)

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=411805

Dank Rivanov, dat ga ik vanavond proberen.

Bas

[quote:5fb60e8b12="RoyHochstenbach"]Je hebt toch niet een bluetooth draadloos toetsenbord hé? In dat geval werkt het niet, omdat bluetooth pas later in het proces geladen wordt.[/quote:5fb60e8b12] Leuke theorie, helaas klopt ie niet. Het Apple Wireless Keyboard wordt gewoon door de EFI al tijdens het opstarten ondersteund.

[quote:4b66d42aaa="R-Flow"][quote:4b66d42aaa="RoyHochstenbach"]Je hebt toch niet een bluetooth draadloos toetsenbord hé? In dat geval werkt het niet, omdat bluetooth pas later in het proces geladen wordt.[/quote:4b66d42aaa] Leuke theorie, helaas klopt ie niet. Het Apple Wireless Keyboard wordt gewoon door de EFI al tijdens het opstarten ondersteund.[/quote:4b66d42aaa] Dat is vreemd, want bij mij is dit niet het geval.

Heb waarschijnlijk gewoon een hele bijzondere Mac Pro staan met ongekende mogelijkheden. :wink:

Bij mij kan ik mijn draadloos keyboard van Apple gewoon gebruiken tijdens het opstarten.. ;)