Selecteren+uitsnijden Photoshop 5.0 werkt niet!

Ik werk met Photoshop 5.0 onder os 9.1 [hoort dit onder classic!?, neej toch?] In het begin lukte het selecteren+uitsnijden prima, wanneer ik nu wil selecteren, selecteer ik het stukje met de tool helemaal linksboven, het selecteervakje met de zwarte pijl, krijg ik de vierkant te zien, wanneer ik echt loslaat verschijnt een een rond/ovaal selectiekader, wat niet uitgesneden kan worden. Heb ik een optie aangevinkt soms? Ik kon het eerst namelijk wel! wie o wie?

Staat de Doezelaar/Feather(?) wel op 0 pixel?

in de linkerbovenhoek zit een 4kant opgebouwd uit stippellijntjes. Dit is je markeer tool. Staat feather (appeltje alt d) aan, is er een waarde ingevuld dan zul je zien dat je kromme hoeken krijgt. Of je hebt de tussenvariant vierkel (vierkant/cirkel) uitgekozen. Die heeft nl ronde hoeken.

Om deze selectie uit te knippen moet je vervolgens op crop drukken (in de menubar 2 optie van links/openen/ crop kiezen)

Suuk6 en mog alles duidelijk zijn.

LEmme know.

BIEG

De waarde van de 'doezelaar' staat op 0.2 Wanneer ik die op 0 wil invoeren krijg ik een melding dat het tussen de 0.2 en 250,0 moet zijn. Kan ik het ergens uitschakelen? Dat van die crop begrijp ik niet helemaal, mar volgens mij is dat voor het uitknippen van de cirkel, wat ik dus niet nodig heb. Iniedergeval al bedankt voor de reacties :)

Gevonden! Via het kadertje Selectiekader en dan de doezelaar op 0 pixels. Toch vriendelijk bedankt voor de hulp!!