Selectieve HD iconen bureaublad

Is het mogelijk om selectief je harddisk iconen te laten verschijnen op het bureaublad in OSX 10.2?

Ik weet dat je in de finder voorkeuren kan kiezen of je ze allemaal wel of allemaal niet wilt zien op je bureaublad.
Ik heb een hardeschijf (met verschillende partities) aangeschaft die alleen bedoeld is om backups op te maken. Ik zie deze partities liever niet op het bureablad aangezien je dan de fout kan maken om te gaan werken op de backup.

Iemand een tip?

Is er wat dat betreft verschil tussen Panther en Jaguar?

Verschil tussen panther en jaguar weet ik op dit gebied niet. Heb me wat dit betreft nooit zo in jaguar verdiept. In panther ga je naar de findervoorkeuren toe. En daar kun je aangeven wat je op je bureaublad wil laten zien. Helaas geeft hij maar drie mogelijke opties: - Harde schijven - CD's, DVD's en iPods - Verbonden servers Ze staan er als drie aankruisvlakjes die enkel aan of uit kunnen staan.

Je kunt volgens mij bij de schijfhulp een schijf of partitie de-activeren, waardoor hij van het bureaublad verdwijnt. Om hem weer te kunnen gebruiken moet je hem dan weer activeren.

Ik weet echter niet of dat ook met partities kan…

Je kan m een doorzichtig icoon geven, maar dat is ook niet echt een mooie oplossing.

Je kan ook gewoon alles uitzetten, en dan een Alias maken van de HD die je er wel op wilt.

De tip van OReason lijkt mij een bruikbare, ga eens proberen of dat bevalt.