Sennheiser koptelefoon

Ik ben van plan om binnenkort een Sennheiser koptelefoon aan te schaffen, maar weet er iemand waar ik die on line kan bestellen voor belgie/nederland ?

Ik zou voor de HD 25 of de HD 250 gaan .
En heeft daar iemand al ervaring mee ?

Heb je http://www.vergelijk.nl of http://elcheapo.nl als geprobeerd?

Of kijk eens op www.kieskeurig.nl

Ik heb de hd 25 volgens mij 1 van de beste koptels die er te koop is als het niet de beste is ;-)

[quote:7fd620d2ca="djdata"]Ik heb de hd 25 volgens mij 1 van de beste koptels die er te koop is als het niet de beste is ;-)[/quote:7fd620d2ca]

persoonlijk vind ik STAX stukke beter klinken! (electrostaat koptelefoons)

Op kieskeurig.nl vind ik hem voor 99 euro ? Is dat niet wat te goedkoop?

Of is dat de HD 25 sp1 ? en wat is het verschil met de gewone HD 25 ?

Tja das wel heel goed koop, tenzij ze in prijs verlaagd zijn , ik heb de sp3 en die was 220 euro ongeveer, en een stax tel is mooi( ik luister zelf naar ESL's maar niet als je er mee gaat djen bijvoorbeeld dan is er maar 1 voor mij en dat is de senheisser

Sennheiser is allemaal speelgoed. Als je echt wat goeds wil moet je de Beyer Dynamic DT990 (open) of DT 770 (gesloten) hebben. Dat spul koop je in goede muziekinstrumenten winkels. Niet in die Hi-fly winkels. Wordt gebruikt in pro studio's en voor mastering. 5Hz-35000Hz op waanzinnige volumes zonder enige vervorming. Stereobeeld zoals je nog nooit gehoord hebt. Ieder onderdeel leverbaar, zelfs van 10 jaar oudere modellen. Kost wel een beetje. :wink:

Sony MDR V900 is de enige die echt lekker klinkt (vind ik). Smaken verschillen. Ben niet zo'n fan van Sennheiser.

Je zou ook eens kunnen kijken of in Duitsland bestellen goedkoper is. Heb ik goede ervaringen mee. Je kunt prijsvergelijkingen zoeken op bijv. www.guenstiger.de De Beyer Dynamic D770 kost vanaf 170,-- euro, de Sennheiser HD25 vanaf 140,--

Wat is het verschil tussen een open en gesloten koptel.

[quote:260b2eda64="konijn"]Wat is het verschil tussen een open en gesloten koptel.[/quote:260b2eda64]

Een open koptelefoon is letterlijk open, dus het geluid ‘lekt’ de buitenruimte in en geluid van buiten ‘lekt’ ook naar je oren. Een gesloten koptelefoon is akoustisch afgesloten dus heeft ook een ander klankbeeld.

Nadeel van een gesloten koptelefoon is warme oren op den duur. Een gesloten koptelefoon wordt meestal gebruikt in omgevingen waar de koptelefoondrager niet gestoord moet worden door extern geluid, bijv. de PA bij een concert.

[quote="tennapel"][quote:240d5fa84e="konijn"]....Een gesloten koptelefoon wordt meestal gebruikt in omgevingen waar de koptelefoondrager niet gestoord moet worden door extern geluid, bijv. de PA bij een concert.[/quote:240d5fa84e]

Of bij zang opnames waarbij er geen geluid van de koptelefoon terug mag komen via de microfoon.

Nadeel van gesloten hoofdtelefoons vind ik dat de druk op je oren na een tijdje te groot wordt.
Als er verder niemand last van je heeft, ga dan voor een half-open systeem.

Persoonlijk vind ik de Sennheiser koptelefoons wat overroepen.

Ben naar een winkel geweest om er een te kopen omdat ik zoveel positieve reacties las.
Heb ze daar allemaal een keer op mijn hoofd gehad maar heb uit missery toch maar een Philips genomen, kwaliteit was ( op mijn oren) veel beter bij philips.

Het snoer van mijn Sennheiser maakt los kontact.... door de rechter schelp komt niet zoveel geluid binnen als bij de linker. Wanneer ik het snoer ook maar aanraak kraakt het en soms komt het geluid goed terug.

Zijn de snoeren van de Sennheisers los te verkrijgen? Volgens de beschrijving wel maar ik ben nog nooit losse snoeren voor Sennheisers tegengekomen. Waar vind ik deze?

[quote:ce5ade3451="MacBjorn"] Zijn de snoeren van de Sennheisers los te verkrijgen? Volgens de beschrijving wel maar ik ben nog nooit losse snoeren voor Sennheisers tegengekomen. Waar vind ik deze?[/quote:ce5ade3451]

Je kunt deze bestellen bij de lokale HiFi winkel die Sennheiser verkoopt.

Ah... ik moet ze dus bestellen. Even kijken of het rendabel is want de koptelefoon is al wat ouder en al heel vaak gevallen.

Heb zelf een Sennheiser HD 250 Linear II

Gesloten headphone. Heb inmiddels m’n 2e aangeschaft omdat iemand er een keer op is gaan zitten. Dat vond ie niet leuk. Deze headphone kan zeer hoge signaalniveau’s verwerken en vind je ook vaak terug in professionele geluidsstudio’s.

Keywords:

-Can produce loud volume levels without distorsion
-Has suberb low-end response
-My favourite for over 5 years

Echte aanrader…

Op bepaalde fora heb ik gelezen dat Grado ook hele goede koptelefoons heeft.. Mijn interesse gaat vooral uit naar de SR60 : heeft iemand van jullie daar ervaring mee ?

ik zelf heb de sennheiser HD 62 TV (gesloten) en ik moet zeggen dat ik er super content van ben (alleen inderdaad warme oren op den duur) en ik ben drummer en drum op een electronsisch toestel van roland en heb al ettelijke philipsen en sony koptelefoons letterlijk kapot gedrumd omdat die de range van de bas en symbalen niet aankonden... met sennheiser NO PROBLEM, zelfs op zeer luid volume :lol: :oops: :lol: ,

kwa sound kan je misschien beter vinden, maar kwa robuustheid (kwa hoge en vooral lage klanken) gecombineerd met sound, denk ik dat sennheiser echt wel de top is.