Sennheiser PX100 ervaringen?

Hey Appelschijfjes,

Ik heb al met de zoekfunctie gezocht naar deze hoofdtelefoon, maar kon niks vinden.

[img:bc03498dc7]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=10844[/img:bc03498dc7]
[img:bc03498dc7]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=10843[/img:bc03498dc7]

Ik wil hem gebruiken voor mijn iPod mini silver, aangezien hij speciaal gemaakt is voor onderweg en er een opberg-etui bij zit leek mij het wel een goede optie.

Zijn er mensen die deze hoofdtelefoon hebben of iemand kennen die hem heeft? Wat is jullie ervaring?

Bij die kleine oordopjes staat het wit wel mooi, maar is een hele hoofdtelefoon wel mooi in het wit?

Ik wil zelf een Sennheiser PXC 300 Maar ik wit wel mooi hoor !!!

Probeer de zoekfunctie van Google maar eens, je zult binnen de kortste keren zien dat dit wat betreft geluidskwaliteit de hoogstgewaardeerde koptelefoon in zijn prijsklasse is.

Op diverse sites wordt deze koptelefoon idd aangeprezen als dé portable koptelefoon in deze prijsklasse. Enige koptelefoon die voor dit geld net zo goede prestaties levert is de Koss Portapro. Dit is een wat oudere koptelefoon (nog steeds te koop overigens) met een enorme retrolook. Toen ik 'm voor het eerst zag op internet was ik verkocht. Ik heb de Koss nu 3 maanden en ben er zeer tevreden over. Als je van retro houdt is dit dé koptelefoon. Zoek je iets wat beter bij je iPod past, is de PX100 de beste keus.

@ dBook Enorme retrolook inderdaad, maar tegelijkertijd ook futuristisch. Is mij iets té. Nee, dan prefereer ik qua design toch de PX100.

@ Buzz_D: Bedankt voor de tip, ik had alleen nog maar gezocht naar bestel mogelijkheden via google.
Er bestaan idd. veel reviews en meeste mensen zijn ook zeer enthousiast. Een aantal zeggen dat de geluidslek een nadeel kan zijn, maar volgens mij doen de iPod oordopjes dat ook wel, dus dat is het probleem niet.

Ik denk dat ik hem in het wit haal, tenzij iemand weet dat ie in het wit niet mooi is?

Nu nog een volgende vraag, welke bestelsite kan ik hem het beste halen, of weten jullie ook winkels die hem verkopen?

En als er nog mensen zijn die hem hebben. Ik hoor graag wat je ervan vind?

Zelf geen ervaringen, maar deze gast wel:

http://www.devhardware.com/c/a/PC-Speakers/Sennheiser-PX100/0/

Ik heb toevallig dit weekend bij de Mediamarkt de PX200 gehaald. Achteraf zag ik dat de reviews er niet zo goed van zijn, en heb toen even getwijfeld of ik hem zou gaan ruilen, maar ik ben toch wel tevreden over het geluid en het comfort.

De PX100 hadden ze niet bij de Mediamarkt, maar wel de PMX100. Ik denk dat dat dezelfde hoofdtelefoon is, maar dan met een nekband in plaats van een over-het-hoofd band. Van de PX200 hadden ze trouwens een zwarte en een witte versie, maar ik vond de witte niet zo mooi. Hij is een beetje te grijzig wit vind ik, terwijl het zwart wel mooi glimmend diep zwart is.

[quote:e9e8b21e14="Buzz_D"] De PX100 hadden ze niet bij de Mediamarkt, maar wel de PMX100.[/quote:e9e8b21e14]

Bedankt voor je reactie. Ik ga toch voor de pmx 100, want die kun je opvouwen en krijg je een opbergetui bij. Vind ik wel erg makkelijk.

[quote:e9e8b21e14=“Buzz_D”]Van de PX200 hadden ze trouwens een zwarte en een witte versie, maar ik vond de witte niet zo mooi. Hij is een beetje te grijzig wit vind ik, terwijl het zwart wel mooi glimmend diep zwart is.[/quote:e9e8b21e14]

Hmm… Okee, misschien toch maar de andere? :?

Zijn er nog meer mensen die een mening hebben over de witte of de normale?

Welke bestelsite kan ik hem het beste halen, of weten jullie ook winkels die hem verkopen?

Heb de px100 nu 4 weken en zou er bijna mee naar bed gaan - supergeluid!

[quote:2b75a4ef13="conradzoo"]Heb de px100 nu 4 weken en zou er bijna mee naar bed gaan - supergeluid![/quote:2b75a4ef13]

Welke kleur heb je hem? En waarom?

De zwarte/zilvergrijze uiteraard. Past mooi bij mijn g5 black iPodje...

Geokocht trouwens bij Bol.com

Ja, dat past inderdaad mooi bij een zwarte iPod.

Ik ga hem binnekort, wanneer ik geld heb zeker kopen. Er is wel een electronicazaak bij ons in de buurt waarbij je alles op bestelling kan krijgen. Wel zo prettig, gewoon bij een winkel aanschaffen. Kunnen ze hem toch niet krijgen dan ga ik wel naar bol.com.

Ik weet alleen nog steeds niet welke kleur ik hem haal. Ik ga wel ff bij de mediamarkt kijken hoe de witte px200 er uit ziet.

Bijna hetzelfde toch?

Ik heb de PX100 ook en het geluid bevalt inderdaad erg goed. Uiteraard zijn de kleine iPod dopjes wat handzamer bij dagelijks gebruik, maar de geluidskwaliteit van de PX100 is vele malen beter.

Vanaf volgende week woensdag, een Sennheiser bij de Aldi voor € 19,99. Type onbekend.

@Cenobyte: Welke kleur heb je? Ik neem aan ook de zwarte?

@BranDius: Ik neem aan dat dat niet de PX100 is, aangezien die ongeveer 50 euro kost.

Heb de PX100 in het wit. Schuimrubber van de oortjes wordt vrij snel wat grauw. Gebruik het ding iedere dag.

Geluid bevalt prima, heb weinig vergeleken, maar de prijs was er dan ook naar. 39,95 bij Gravis (DE), bij aankoop van een iPod. Daar ging ik verder niet lang over na denken, zeker na het lezen van de reviews.

Het ding zit enkel niet echt vast om je hoofd, kijk naar beneden en hij valt bijna af. Bijstellen kan, maar dan zitten de oortjes niet meer op je oren. Kwa stevigheid niet voor de eeuwigheid gebouwd. De meeneem etui is erg goed.

Okee, ach het schuimrubber iets grauw is niet zo erg. Dat niet vast zitten baart me wel een beetje zorgen. Ik ga volgende week wel ff kijken bij de media markt of ze hem daar hebben, zodat ik hem ff kan bekijken en opzetten. Ik ga hem zowiezo wel halen. Er is een elektronicazaak bij ons waar je alles wel kunt bestellen en die zaak verleent ook goed service. Halen mijn ouders ook vaak apparaten. Ik heb er een aantal jaar geleden mijn reciever, cd speler en speakers gekocht. Zeer goede zaak, dus ik weet al waar ik hem haal. Volgende week heb ik wel geld, en dan eindelijk af van die vervelende iPod dopjes. Ik meld het wel als ik hem heb. Bedankt voor de info allen.

Vraagje: Nu nog niet het geval maar kan je de schuimrubber pads eigenlijk ook los kopen?

Jazeker. Op de apple store en sennheiser site staat het.

Quote van Apple store site.

gemakkelijk te vervangen oorkussens en kussen op de hoofdband (oorkappen en hoofdband kunnen door je leverancier vervangen worden)

Quote van sennheiser site.

Easily replaceable ear pads and headband padding (ear cups and headband can be replaced by your dealer)