Sennheiser PX100 koptelefoon

Hallo Forumgebruikers,

Ik wil een goede koptelefoon kopen voor mijn iPod en gewoon om thuis aan mijn computer te hangen. Ik wil in ieder geval geen oordopjes, die vind ik vervelend. Mijn oog is gevallen op de Sennheiser PX100. Omdat hij goedkoper is dan de andere modellen van de Sennheiser-lijn. Maar is hij ook goed ? Ik heb niet echt verstand van koptelefoons en ik dacht misschien kunnen jullie hier op forum mij adviseren of dit een goede keuze is.

Ik heb ook de PX200 gezien. Is die beter op valt dat wel mee ? Ik heb namelijk een nogal klein budget en ik wil dus niet zo veel geld uitgeven aan een koptelefoon.

Nou ik hoop op goede antwoorden.

Groetjes Ashwin.

Koptelefoons moet je proberen! Niet via internet kopen als je hem niet op je hoofd hebt gehad. Als je er eentje gaat uitzoeken kun je het beste naar een winkel gaan waar ze er een aantal hebben hangen, met muziek die je goed kent. Maandag is een goede optie, want dan is het vaak rustig in de winkel.

Let heel goed op of hij niet teveel op je oren drukt (als het vervelend zit na 5 minuten wordt het heeeel vervelend na een uur)
Let op of de muziek van hoog naar laag gelijkmatig wordt weergegeven (niet te veel bas, niet te wijnig hoog)
Let op als je er mee wilt fietsen dat hij een beetje goed afsluit (anders hoor je alleen de wind ruisen)
Let vooral niet op de specificaties. Er staat bij goedkopere koptelefoons vaak dat ze weergeven van 40 Hz tot 20 kHz. Dat kan niet. Het is onmogelijk dat een kleine koptelefoon 40 Hz weergeeft op een manier die je kunt horen. Vertrouw dus vooral op je eigen oren wat dit betreft.

Veel plezier met uitzoeken…

Het grote verschil tussen de 100 en de 200 is, dat de 100 een open hoofdtelefoon is en de 200 gesloten. Bij de 100 zul je dus sneller last hebben van omgevingsgeluid. Maar aangezien ze allebei oorschelpen hebben die niet om je oren heen passen hoor je ook bij de 200 best nog iets van de omgeving.

Qua pasvorm en geluidsbeleving is het inderdaad een kwestie van doen. Ik ga helemaal voor de 200, mijn vrouw had liever de 100.

En waar verkopen ze koptelefoons ? Want ik ken niet echt een winkel waar ze koptelefoons verkopen. Maar erg bedankt voor je snelle reactie, want ik had daar dus helemaal niet aan gedacht.

RAF in Amsterdam heeft een hele muur hangen, maar ik denk dat je bij MediaMarkt-achtige prijsvechters ook wel kunt uitproberen...

Ik heb de 200, perfecte hoofdtelefoon! Klinkt trouwens 'warmer' dan de 100.

[quote:b73bf5bb12="Gans"]RAF in Amsterdam heeft een hele muur hangen, maar ik denk dat je bij MediaMarkt-achtige prijsvechters ook wel kunt uitproberen...[/quote:b73bf5bb12]

Hebben ze de RAF ook in Dordrecht ?

Raf Amsterdam Rijnstraat 139-168 Amsterdam 020 - 5411300 Raf Digital Music Rijnstraat 152 Amsterdam 020 - 6427344 Raf Hilversum Langestraat 77-92 Hilversum 035 - 6250400 Raf Kampen Oudestraat 237-239 Kampen 038 - 3311844 Raf Utrecht Vredenburg 40 Utrecht 030 - 2360200

Hoe dichter bij de Dordt… :wink:

[quote:ba4fdd9490="Ashwin"]Hebben ze de RAF ook in Dordrecht ?[/quote:ba4fdd9490]

loop even binnen bij de radiobeurs louter bv (voorstraat, helemaal aan het eind bij Havaro enzo)

[quote:6ae1f992a8="Bor"][quote:6ae1f992a8="Ashwin"]Hebben ze de RAF ook in Dordrecht ?[/quote:6ae1f992a8]

loop even binnen bij de radiobeurs louter bv (voorstraat, helemaal aan het eind bij Havaro enzo)[/quote:6ae1f992a8]

Dat is toch helemaal aan het einde van de voorstraat ? Verkopen ze daar koptelefoons ?

Ik heb de PX-100 en geef e'm een 9+ Zit lekker, geeft goed geluid en is opvouwbaar !! 8)

Sennheiser is altijd wel oké denk ik, ik heb zowel de PMX40 als de HD437 en beide zijn zeer goed.

ik heb de PX200, moest wel ff wennen aan het ding bovenop je hoofd, want daarvoor had ik er een die achterom gaat.. Het geluid is erg mooi, mooie brede weergave(dus zowel hoog al laag) Het geluid wordt niet gekleurd, dus de bass wordt niet automatisch versterkt, daar houd ik van!

Het omgevingsgeluid wordt aardig weggedrukt, je hoort er niet zoveel van.

een nadeel, op de fiets hoor je meer wind dan bij bijvoorbeeld de PMX40, die ik eerst had. Het geluid van de PX-200 is wel zoveel beter dan de PMX40, dat het me weinig kan schelen…

Probeer wel even verschillende koptelefoons uit bij de Mediamarkt

ps. kijk ook even naar de nieuwe PMX200, zelfde als de PX200, maar dan achter je hoofd langs…

Ik heb al een koptelefoon, maar dat is echt een slecht ding. Dus ik ben al gewend om een koptelefoon te dragen.

@JerryLok: Die vouwbaarheid van de PX100 vind ik wel het grappigste van dit model.

ik heb de px100, ben er erg blij mee. heerlijk geluid en ik vind het juist wel fijn dat die open is. Dat geeft je niet een compleet 'van de wereld afgesloten' gevoel. Ook op de fiets is dat wel fijn, hoor je de tram toch nog van achteren komen.

een vriend van mij heeft de px200, die is iets bassiger, en lekker dicht. hij heeft hem altijd snoeihard maar daar merkt verder niemand iets van, omdat die dicht is.

ik vind dat de px100 een iets natuurlijker geluid heeft dan de 200, ik zou de 100 nemen. als je hem hard zet, horen de mensen om je heen je wel (een beetje)

als je de kans hebt, moet je beide even luisteren, goed om zeuren. de verpakking kan weer netjes dicht.

als je budget de belemmering is, is de px100 echt een goede deal.

succes, laat anders nog even weten wat het geworden is.

ik heb de mijne bij de applecorner van de bijenkorf in amsterdam gehaald, ik heb lang gezeurd en mocht niet luisteren. toen de gok maar genomen en ik ben er nog steeds blij mee.
oh ja, ik heb een witte. ze zijn er in zwart en wit.

–edit/toevoeging: pas op dat het snoer niet in het scharnier komt bij het openvouwen!! dat heeft mij bijna het snoertje gekost, het scharnier snijt er zo door als je niet oplet.

Ik heb vandaag de Sennheiser PX100 gekocht. Ik had gevraagd of ik naar de 2 modelen (PX-100 en PX-200) mog luisteren en dat was geen probleem. Ik vond de PX-200 beter maar maar een heel klein beetje. Ik had daar geen 20 extra voor over, dus heb ik de PX100 gekocht.

Maar ik ben er heel blij mee :innocent: :wink:

[quote:ab7c078dca="Roesch"] --edit/toevoeging: pas op dat het snoer niet in het scharnier komt bij het openvouwen!! dat heeft mij bijna het snoertje gekost, het scharnier snijt er zo door als je niet oplet.[/quote:ab7c078dca]

en dat is vandaag bij mij gebeurt, ik heb m al 2 jaar ofzo, nu is t gebeurt… :cry: zo’n fijne koptelefoon!

nouja, een troost, nu heb ik wel een goed excuus om een PMX-200 te kopen of gewoon een nieuwe PX-200 maar dan in het wit… :smiley:

Heb zelf de PXC300 met noise cancelling systeem omdat ik vaak op reis ben. Ideaal voor in het vliegtuig (of trein)! Waarschijnlijk iets boven budget voor je, maar wel een fraaie koptelefoon in de Sennheiser PX serie. Verder heb ik vooral één tip: zet hem niet te hard, want je krijgt er later veel spijt van... (aangezien ik beroepshalve de halve dag met zo'n ding op mijn hoofd loop meen ik dit advies nog maar eens te moeten geven...).

De PXC 300 sluit die je echt af van de omgevingsgeluiden ? Bij mij op school vinden ze de PX100 een veel te duur dom geval. Ik zei dat dat ding maar 50 euro kosten.

De PXC300 haalt de storende achtergrondgeluiden weg door middel van noise cancelling. Dit systeem werkt door middel van kleine microfoontjes in de koptelefoon die de ‘set-noise’ opnemen. Vervolgens wordt een signaal opgewekt dat 180 graden in fase is gedraaid ten opzichte van de originele bron. Zo heffen beide signalen elkaar voor een groot deel op en hou je een redelijk schoon muzieksignaal over. Groot bijkomend voordeel is dat je je volume niet zo hoeft op te krikken in een rumoerige omgeving als die in een trein of vliegtuig, waardoor je niet op je vijftigste hardstikke doof bent.