sense key error in toast

ik krijg constant de melding

the drive reported an error
sense key = medium error
sense code = 0x73, 0x04

dit elke keer als ik een dvd probeer te branden in toast.
zowel met 5.2 als met 6. Data staat overigens wel altijd goed op de schijf, dvd is wel met apple dvdplayer af te spelen maar niet op mijn
standalone dvd player.

OSX 2.6, 17" powerbook met superdrive

Dat zelfde probleem had ik onder OS 9.2 met een Iomega-schrijver. Het bleek toen een probleem te zijn van de schrijver want na vervanging door een LaCie was het sense key error probleem van de baan. Ondertussen draai ik OS X.2.6 en ook hier doen Toast en de LaCie het nog steeds prima. Zeker ben ik helemaal niet, maar misschien ligt het ook aan je schrijver en moet de PowerBook even terug binnen.

wat houdt die error eigenlijk precies in?

Via Google erachter gekomen dat iemand op www.dvdrhelp.com precies dezelfde foutmelding had.... echter....

[quote:7711bcd795=“www.dvdrhelp.com”]DVDRHelp.com / VCDHelp.com Information
September 11, 2003

We are experiencing server instability, we are looking into the problem and hope to have it resolved soon.
[/quote:7711bcd795]

Maar als ie weer online is… kun je het misschien vinden op:
http://www.dvdrhelp.com/forum/archive/t155487.html

peter, bedankt voor de link :lol: er staat helaas niet echt een oplossing in. Er wordt voornamelijk gesuggereerd dat het aan de type dvd's ligt. Bij mij gebeurde het bij alle dvd's die ik heb gebrand. Ik heb dvd's gebruikt van memorex en sony. Ik ga zo die van nashua proberen. Wie weet is dat het wel :D laat het je wel horen

het light inderdaad aan dvd's. Met de nashua geen error's en de dvd is gewoon op de standalone dvdspeler af te spelen.

Peter nogmaals bedankt voor de link :lol:

Graag gedaan!

Mooi dat het probleem is opgelost!