Ik heb ongeveer hetzelfde probleem geprobeerd op te lossen: Onder OS 9 gebruikte ik nog steeds een oude, maar in perfecte staat verkerende en nauwelijks gebruikte LaserWriter Select 310. De eerste toner zit er nog in.
Mijn titanium powerbook heeft echter geen ‘old style’ printeraansluiting, en er is ook geen driver voor onder OS X trouwens.
Een kabel van USB naar appletalk moet een soort modem/vertaalkastje bevatten en daar kon niemand me aan helpen, althans niet met de garantie dat het zou werken.
Stonehouse raadde het af, omdat het niet zou werken (al kon ik zo’n ding wel bij ze bestellen).
Uiteindelijk is inderdaad de enige oplossing, wat ik eerst al deed: een oude mac gebruiken om te printen.
Tja, en of je dan Bridge-achtige software gebruikt, of het rechtstreeks vanaf een oude Mac print: Je moet die 2e Mac dan ook weer altijd aan hebben staan… of steeds aanzetten.
Bovendien zijn die oude laserprinters VRESELIJK langzaam. En voor het geld wat je kwijt bent aan een nieuwe cardridge, koop je een (kleuren) inkjetprinter, die je wel rechtstreeds op je OS X machine aan kunt sluiten.
Dus… Mijn conclusie: het is het niet waard!