Serie foto's verwijderen uit foto

Op mijn iMac 10.11 gebruik ik foto. Per ongeluk 4000 foto’s extra ingeladen. Om dit te verwijderen moet ik elke foto aantikken en verwijderen. Alles selecteren en verwijderen lukt niet. Op het net staan veel mogelijkheden, maar deze zijn niet mogelijk op mijn Mac. Bv op datum zoeken. Helaas zijn de foto’s niet in een map gezet.
Wie kan mij een advies geven.

iMac 10.11? Het gaat hier om een iMac met OS X 10.11 El Capitan?
In welk programma ingeladen?
Is je vraag hoe je een serie foto’s tegelijk selecteert, of is de vraag hoe je de geïmporteerde foto’s, die nu misschien door de andere foto’s heen staan, bij elkaar krijgt zodat je ze allemaal tegelijk kunt selecteren?
“Wie kan mij een advies geven.” Ik neem aan dat dat een vraag is; correct?

Staan die niet allemaal bij de map Geïmporteerd? Als dat zo is klik je de eerste aan, daarna de shift en de tegelijk de laatste.

Die foto’s staan gelijk onder de andere (goede) foto’s. Ik kan die allemaal sectoren, eerste en laatste met shift, maar niet in de prullenmand gooien.

Tarun, die map geïmporteerd is leeg en ook die map zou ik weg willen hebben. En ik heb OS10.11 op de iMac staan.

Oplossing gevonden
Om een één keer een serie foto’s te verwijderen als volgt gedaan; selecteer 1 foto en die verwijderen. Dan zien we in het palet de prullenmand. Vervolgens een hele serie foto’s selecteren en slepen naar de prullenmand. Tenslotte deze aantikken en alles kan verwijderd worden. Een hele opluchting om mijn ruim 4000 foto’s te verwijderen.

Mooi dat je een oplossing hebt gevonden.
Maar blijft een vreemd verhaal dat je het niet gewoon kon doen zoals het hoort, en Tarun ook aangeeft.
En ik heb even jouw ‘methode’ bekeken, maar snap er niks van! “dan zien we in het palet de prullenmand”???

Links in het palet staat eerst GEEN prullenmand. Wanneer je 1 foto selecteert kun je die verwijderen. Optie verwijderen aanklikken. DAN verschijnt de prullenmand. Vervolgens kun je een hele serie in die prullenmand plaatsen. Tot slot prullenmand aantikken en een nieuwe verwijzing vraagt… definitief verwijderen.afbeelding
afbeelding

Dat ‘palet’ in alle Mac applicaties, ook in de Finder, heet ‘navigatiekolom’. Praat makkelijker als we niet alles met eigen naampjes gaan benoemen.

Maar die prullenmand heb je helemaal niet nodig om een foto, of een serie van 4000 foto’s weg te gooien. Het is enkele de ‘folder’ waarin de weggegooide foto’s komen te staan.
Afijn, allemaal macOS basic’s.

Ok, duidelijke taal en een goed weekend