SERIENUMMER POWERBOOK

In de gebruikshandleiding van de powerbook g4 alluminium staat dat je het serienummer van het toestel in de batterijhouder kan vinden, ..maar dit is echter te vinden op een stickertje in die batterijhouder. En iedereen weet wel dat de stickertjes verwijdert kunnen worden...

Waar ergens anders aan het toestel kan je het serienummer controleren?
Zit het ergens hardware-matig ergens ingebakken of zo?

En in hoeverre kunnen winkels of dealers hiermee je mee bedriegen als je het binnen brengt voor herstelling? (door bijvoorbeeld het SN-nummer te wijzigen ofzo…?)

Mijn iMac G4 heeft het serienummer binnen in het klepje van het CD-laatje staan. Maar daarnaast krijg ik het ook te zien met Systeemprofiel (Apple-menu > Over deze Mac > Meer info > Hardware, of: HD > Programma's > Hulpprogramma's > Systeemprofiel > Hardware).

Werkt vast ook bij jouw Powerbook.

is het serienummer ook niet terug te vinden in de apple systemprofiler? Volgens mij is dat niet te veranderen.

zo te zien was ik nog niet snel genoeg op dit prachtige tijdstip :cry:

[quote:571ed4a795="supergrover"]zo te zien was ik nog niet snel genoeg op dit prachtige tijdstip :cry:[/quote:571ed4a795] Is dat niet altijd al het lot van supergrover?

[quote:e7398c999f="Erik Joling"][quote:e7398c999f="supergrover"]zo te zien was ik nog niet snel genoeg op dit prachtige tijdstip :cry:[/quote:e7398c999f] Is dat niet altijd al het lot van supergrover?[/quote:e7398c999f]

LOL

Supergrover is echt mijn favoriet bij Sesamstraat!!

't Kan zijn dat 't moederbord ooit vervangen is, in dat geval komt 'r een stickertje bovenop. Niet dat hij dan als nieuw zou worden verkocht..

Ga uiterst linksboven naar het bekende Appeltje in je menu, klik en laat los op 'Over deze Mac'. Een popupje verschijnt met Mac OS X in vette letters. Klik 2x op het grijze regeltje tekst eronder. Daar staat je serienummer. Voila, zoals ze in het zuiden zeggen.

[quote:2136cfda66="snipper"]Klik 2x op het grijze regeltje tekst eronder. Daar staat je serienummer. Voila, zoals ze in het zuiden zeggen.[/quote:2136cfda66]

ik weet niet of dit bij jou werkt, maar bij mij in elk geval niet :mrgreen:

Hee geinig, bij mij wel....

Het zit standaard in OS X... Weet alleen niet zeker of het ook in de eerste versies zit.

[quote:60e252cbb6="snipper"]Klik 2x op het grijze regeltje tekst eronder. Daar staat je serienummer.[/quote:60e252cbb6] Fantastisch, nog mooier dan de route die ik Supergrover te snel af was! Wat zit er toch een hoop moois verstopt in dat OSX!

[quote:2d15bec9ca="snipper"]Het zit standaard in OS X... Weet alleen niet zeker of het ook in de eerste versies zit.[/quote:2d15bec9ca] ik draai op de laatste versie :?

klik op 'versie 10.3.7' en dan nog een keer

aha ik zie het nu, alleen komt er de tekst serienummer...maar geen nummer te zien. :lol:

Dit lukte in 10.0.4 al, als ik mij even niet vergips...

trouwens, ik kan helemaal niet klikken op 10.3.7, dat staat er bij mij niet! :frowning: :wink:

Bij mij is er ook geen serienummer te zien (appeltjeover deze mac). Er staat: Serienummer:

Waarom kan MacOs deze niet uitlezen?