Server gebruiken via sharing

Beste mac-liefhebbers,

Ik heb twee macbook pro’s. Eentje zit er aan een ethernetkabel, de andere sluit ik aan op het internet via mijn eerste macbook pro (via internet deling).

Nu is het zo dat ik via mijn macbook, die aangesloten is via de ethernetkabel, allerlei lokale netwerkservers via de finder kan benaderen (een aantal dataservers). Nu zou ik deze graag ook via mijn tweede (snoerloze) macbook willen benaderen. Hoe doe ik dit? De desbetreffende servers (alle servers uberhaupt) laten zich niet tonen in de finder. Ergens een instellingetje die ik moet aanpassen?

Bedankt!

Je Airport Express in [url=http://forum.onemorething.nl/search.php?search_keywords=bridge+mode&search_terms=all]bridge mode[/url] zetten.

Zoals bovenstaand: ik maak geen gebruik van een airport express.

Misschien lukt het je door de desbetreffende apparaten via je finder (apple-K) te zoeken op hun IP-adres? Is maar een gokkie...

Jammer, dat werkt niet.

Mocht het je niet lukken op deze "ad hoc" manier, dan kun je altijd nog overwegen om voor een paar tientjes een wireless router aan te schaffen. (Maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht)