server porbleem

ik ben al een aantal jaar in het bezit van een imac, en die is via aiport aangesloten op een adsl modem (belgacom skynet adsl (belgie)) maar nu probeer ik er al een geruime tijd een server voor carracho op te openen, maar dit wil maar niet lukken! ik heb in airport portmapping open gezet en het progje carracho server gedownload! maar het lukt andere mensen maar niet om met mijn mac te connecten! ik wel een dynamic ip maar dat zou op zich geen probleem mogen zijn als ik het ip dat mijn provider me op dat moment geeft aan de mensen doorgeef wel? is er iemand die hier meer over weet want ik ben echt ten einde raad!

chonazz

Is er in je modem wellicht een firewall ingebouwd? In dat geval moet je hierin de carrachopoort(en) open zetten (ik weet niet uit m'n hoofd welke dat is / zijn). Een modem heeft vaak een IP adres, bijv. 192.168.0.1, waar je een aantal settings kunt veranderen, in de gebruiksaanwijzing staat hierover meer informatie. Verder kan het aan de instellingen van de OS X firewall liggen. Als laatste kan ik nog bedenken dat je provider een aantal poorten heeft geblokkeerd. In dat geval kun je de poorten waarop carracho luistert zelf instellen en aangeven in de serverinfo die bij de trackers verschijnt. Ik hoop dat dit je verder helpt.

hoe moet ik die poorten veranderen??? ik heb geen handleiding van mijn modem! en zou ook niet weten hoe ik in die configuratie moet geraken... kan iemand me hier bij helpen? ik zal morge wel ff laten weten welke modem het is, want dat weet ik niet vanbuiten!

[quote:bf25a2323f="HRH"]Is er in je modem wellicht een firewall ingebouwd? In dat geval moet je hierin de carrachopoort(en) open zetten (ik weet niet uit m'n hoofd welke dat is / zijn). Een modem heeft vaak een IP adres, bijv. 192.168.0.1, waar je een aantal settings kunt veranderen, in de gebruiksaanwijzing staat hierover meer informatie. Verder kan het aan de instellingen van de OS X firewall liggen. Als laatste kan ik nog bedenken dat je provider een aantal poorten heeft geblokkeerd. In dat geval kun je de poorten waarop carracho luistert zelf instellen en aangeven in de serverinfo die bij de trackers verschijnt. Ik hoop dat dit je verder helpt.[/quote:bf25a2323f]

Ja, dat zou ik ook zo zeggen. Om er aan toe te voegen: je kunt in je sysprefs je MacOSX firewall instellen. Ga naar “Sharing” of “Samengebruik” en klik op het tabje “FIrewall”. Daar kun je een nieuwe lijn aanmaken. Ik weet ook zo snel niet welke poort je moet hebben. Je kan het ook eerst zonder firewall proberen.
Als je eenmaal weet welke network terminator je hebt kun je naar hun site gaan voor een handleiding.

dat zou het inderdaad kunnen zijn! ik laat zo snel mogelijk weten of het gelukt is!!!

het is eindelijk gelukt... heb nu mijn eigen carracho server 'my place" kom dus allemaal eens langs, hij is nu nog gratis :D