Server thuis ? Veel vraagjes !

Hallo allen,

Ik ben best nieuw met Apple (1,5 jaar) maar super blij, maar sommige dingen weet ik nog niet helemaal, vandaar deze mail. Nou surf ik al een jaar rond op dit forum en leer echt heel veel !

Nu wil ik het volgende, (maar wat ik vaak op dit forum tegen kom zijn meningen hoe het anders kan met dure systemen, sorry voor deze personen ) graag zou ik willen vragen om alleen mensen te reageren die me hiermee verder willen helpen. (Echt niet lullig bedoeld tegen de andere gebruikers !!!)

Ik wil graag een 2e hands PowerMac G4 kopen (kost niet veel, +/- tussen de € 200 & € 600 om het volgende te doen:

• Hij moet in / naast de kast staan, en bediend worden door mijn iBook: “G4 1,07 mHz 1,25 DDR 10.3.9” via airport extreme
  • De internet connectie naar Airport doen (routen?)
  • 4 laptops kunnen bedienen: 2x apple en 2x Dell deze moeten o.a. bij de iTunes, Appleworks, etc… files kunnen (ps: alles loopt via Airport)
  • Deze laptops moet ook hun mappen kunnen saven en heen en weer schrijven
  • Daarnaast wil ik ook dat hij een website’s (+/- 50 hids per dag) kan draaien. (webserver?)
  • Er moet kunnen worden ingelogd vanaf buiten om files op te halen (fileserver?)
  • Misschien alle mail ophalen ? (is dit handig?) (mailserver?)
  • Virus scan op alle mails en files die binnen komen
  • Synchroniseren met de .mac accounts
  • Heb ik bijvoorbeeld remote-acces nodig?

PS:

• Alle accounts hebben .mac

Wat heb ik dan voor (zie hieronder) nodig voor een servertje:

• mHz 400 / 433 / 733 etc…
  • DDR 256 / 500 / etc…
  • HD volume (heb nog 200 op de plank liggen)
  • of is er nog meer waar ik op moet letten?