Server uit en ingaande mail in Outlook ontbreekt

Ik probeer voor mijn vader zijn email adres in te voeren, wij hebben al enkele jaren een domein bij Hosting2go. Nu blijkt dat zodra je een nieuw account in outlook toe wil voegen dat de regels server voor in en uitgaande email niet meer te voorschijn komen! Die Amerikanen gaan er blijkbaar van uit dat de server altijd gelijk is aan de domein. Hier dus niet. Zie het oude bestaande config en de nieuwe voor Wim Walberg

Dat eerste scherm lijkt me de standaad Apple/outlook mailbox instellingen.
Dat tweede scherm lijkt meer op een of andere webpagina om te configureren.

Hoe open je dit scherm?

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/basisinstellingen-voor-imap-account-voor-outlook-voor-mac-cde6ae75-2f3e-4ed4-a97c-b86e8e8e22f2

Vanuit menu accounts! Ik had zelf jaren geleden mijn email adres al doorgevoerd maar mijn vader heeft een nieuwe Mac mini (m1) en daar mist de regel die ook in jouw link staat: server voor inkomende en server voor uitgaande mail.
Maar als ik nu zijn email bij mij wil instellen krijg ik precies hetzelfde, ik mis de invoerregels server voor inkomende en server voor uitgaande email. Overigens zijn beidde schermen hierboven allebei vanuit Outlook geopend. Bovenste is dus mijne die al lang geleden geconfigureerd was. En onder die van mijn vader. Maar op het moment dat ik bij mij wim@walberg.nl wil toevoegen krijg ik exact hetzelfde scherm als hierboven het tweede en dus weer zonder de invoerregels server voor inkomende email en server voor uitgaande email. Onze Hoster Hosting2go heeft een eigen server in tegenstelling tot alle andere providers die allemaal het domeinnaam als hoster voor in en uitgaande email hebben.

Wat mis ik hier? In dat tweede scherm kun je de servers toch invullen? Ik heb het zelf even geprobeerd met de actuele versie van Outlook voor Mac en dat werkt zonder problemen. Ook de poorten kun je desgewenst aanpassen.

nou hier even een printscreen, het wachtwoord is goed want dat gebruikt hij nu in webmail ook (helaas heeft webmail weer wat beperkingen zoals plaatjes in de tekst invoegen).

Dat is dan wel heel specifiek. Ik zou de helpdesk van hosting2go inschakelen en zonodig in tweede instantie de ondersteuning van Microsoft. Ik heb ooit begrepen dat niet alle e-mail clients met het systeem van hosting2go overweg kunnen, maar dat is alweer lang geleden. Je gebruikt een recente versie van Outlook en daar is niets exotisch aan. De helpdesk is er voor!

Nee, helaas, 5 jaren terug kwam ik in de sociale dienst, en kon ik dus het eigen domein niet meer betalen, toen heeft mijn broer deze overgenomen, tja die heb ik al zo vaak gevraagd om dit even bij de helpdesk neer te leggen, tevergeefs. Ik raad in ieder geval aan om niet naar Hosting2go over te stappen. Ik heb daarom na september hier ook niet meer op gereageerd.