server-update 10.4.4

Op mijn werk wordt er gewerkt met een osx server met 10.4.2. de update naar 10.4.3 gaf problemen en er werd gewacht op de versie 10.4.4. Op de server staan 10 G5's aangesloten waarop ook 10.4.2 staat. Onze systeembeheerder wilde beginnen met het updaten van de G5's, maar bij de eerste liep de machine geheel vast (hij is meer een windows man). Volgens mij moet de server eerst geupdate worden, wie heeft er gelijk?? Of zit er in ons systeem ergens anders misschien een fout. :?

Volgens mij is het een slim om eerst op te starten met de installatie cd en dan Schijfhulpprogramma te starten en dan permissies te herstellen.

Dat is wat ik hier heel vaak tegen kom. Corrigeer mij als ik het fout heb.
Ik weet als ik dat doe dat ik nooit problemen heb met updates.

Dat je eerst de server moet updaten heeft er niets mee te maken.
Dit is niet noodzakelijk. Je kan ook een 10.4.1 server draaien.
Of een 10.2.1 of zelfs een 9.2.2. server, wat je maar wilt.

De systemen staan los van elkaar. Ze communiceren niet over het systeem maar via het protocol. TCP/IP of Appletalk (oud).

Maar goed, updates worden ten goede uitgebracht.
Dus het lijkt mij dat het alleen maar verbetering moet geven.

Steve lijkt mij gelijk te hebben. Of je nu eerst de server, of eerst de clients doet, maakt allemaal niet zoveel uit....

Maar doe de updates goed, sluit eventueel even alle programma’s af, na de update, zowiezo permissies herstellen en rebooten, als dat mogelijk is hé…