Ik ben al een aantal dagen op zoek naar een sftp/scp/(ssh) client waar bij ik aan kan geven hoeveel het programma maximaal aan up en download mag gebruiken.
Zelf heb ik geloof ik al een groot deel van de meest gangbare (s)ftp programma’s geprobeerd maar de optie zat er niet in of ik kan m niet vinden.
Wat ik al heb geprobeerd:
Cyberduck Version 2.6 (2315)
Fetch 5.0.4 en 5.1
Captain ftp 4.5
Fugu 1.2.0
Weet hier iemand een sftp/scp client waarmee in de bandbreedte kan instellen?
Of een andere oplossing om ssh op mijn mac een limiet te geven?
Ik denk niet dat je dat kan bepalen in het programma.
Het protocol ssh en dus sftp heeft geen bandbreedte beperking, meestal geen enkel transport protocol.
Als je naar het OSI model kijkt, is ook duidelijk waarom dit niet mogelijk is.
SSH draait in de Application layer, vandaaruit gaat vde datastroom alle lagen door naar het fysieke transport.
Je kan wel op sommige routers aangeven dat de onderste laag een beperkte bandbreedte heeft. En dat je verbinding met de router, mits het een ethernet aansluiting is knijpen naar een lagere bandbreedte.
Met Filezilla op Windows gaat het alvast wél. En ik zoek er ook wel een, gewoon omdat je niet meteen heel je verbinding wil verstoppen als je een grote file upload bvb ...
OS X is een multi task OS. Dus op het moment dat je alleen dat SFTP/FTP verbinding hebt open staan en je gaat naar Safari dan zie je de snelheid terugzakken waarmee de SFTP verbinding open hebt staan… Probeer maar eens meerdere FTP sessies te opnenen en meerdere grote bestanden op te halen: b.v. alle ISO’s van de laatste FreeBSD. Als ik ze met Transmit ophaal, dan is het echt niet zo dat alleen de eerste alle bandbreedte krijgt, nee, die begint hoog en zakt naar beneden… En dan zit je met 3 iso’s op ongeveer elk 1 derde van de bandbrteedte… En ga ik dan ook nog wat dl met bv Safari, dan zakt de snelheid van de ftp sessies…
De beschikbare bandbreedte wordt door het OSI model opgedeeld… En opgevangen… Daar is nu juist het OSI model voor…
Ik weet dat de bandbreedte gedeeld wordt, maar ik weet ook uit ervaring dat je heel wat vertragingen krijgt bij het surfen als je wat aan het uploaden bent.