sharen in itunes lukt niet

Misschien wel heel dom van me maar,ik krijg de imac boven niet aan de praat met de muziek van imac beneden. Volgens apple's instructies moet dit ook kunnen in een ethernetnetwerk. Imac1 zonder gevulde itunes bib is Imac DV 400 met 768 MB ram macosX.2.8 . Imac 2 met itunes lib Imac G4 1mhz 768 MB ram en MacosX.2.8 Itunes 4.6 allebei hebben in de itunes voorkeuren staan de bestanden delen en zoeken naar gedeelde bestanden. In de balk onder de Bibliotheek staat geen blauw icoontje met gedeelde bestanden.

Rara wat doe ik verkeerd?

Aljo

Staat in de Firewall wel poort 3689 open? Deze is voor het delen van iTunes muziek.

Hoe doe ik dat want ik heb de firewall van apple niet aan staan,die van de router op een standaard instelling en die van Netbarrier ook standaard op client local server.

Kijk eens of je in netbarrier een poort open kunt doen. Ik vermoed dat daar het probleem zit en dat de verbinding daar tegen gehouden wordt. Ik ben niet bekend in netbarrier dus daar zou je zelf even moeten kijken, of iemand anders zou het moeten weten. Maar het gaat om poort 3689, deze realiseerd de iTunes verbinding.

[quote:6321d2af6e="jamba"]Hoe doe ik dat want ik heb de firewall van apple niet aan staan,die van de router op een standaard instelling en die van Netbarrier ook standaard op client local server.[/quote:6321d2af6e] Als de firewall van Apple uit staat heb je daar geen problemen mee. De firewall van je router heeft hier geen invloed op, want die zitten tussen jouw netwek en het internet. Niet tussen de Macs in het netwerk. Blijft dus Netbarrier over. Kun je die eens stoppen en kijken of het dan wel lukt? Dan weet je meteen waar het aan ligt.