Shell script incremental in textfield

Beste forumgenoten. Ik ben iets aan het maken in Xcode wat uitstekend gaat alleen één ding kan ik niet voor elkaar krijgen, ik weet ook niet of het wel kan eigenlijk. Ik wil de uitvoer van een shell script in een scroll view hebben. Dit lukt alleen komt nu als het script voltooid is alles in de scroll view en ik wil juist graag alles live zien, incremental zeg maar. Is dit mogelijk? en zo ja, hoe?

Uit m'n hoofd: subproces creëren die je shell script uit gaat voren. Van te voren de standard input & output van je huidige proces en het subproces met elkaar verbinden. Shell script uit laten voeren in subproces, blokkerend regel voor regel uitvoer lezen in je hoofdproces en die naar je ScrollView loodsen.

Dat is de Unix manier. Misschien kan het via Core Foundation wel eenvoudiger.

Hmm, daar kan ik wel wat mee denk ik. Eigenlijk heel simpel maar zelf nooit aan gedacht. Bedankt!

Als je bedoelt hoe je dat doet met AppleScript: [code:1:7b2cae08ee]set theResult to do shell script "id -un" set contents of text view "text" of scroll view "scroller" of window "main" to theResult[/code:1:7b2cae08ee]

Uiteraard moet je de waarden aanpassen… :wink:
Succes!

Dat kun je doen via een NSTask en een NSPipe object. Zie bijvoorbeeld [url=http://www.cocoadev.com/index.pl?WrappingUnixApps]hier[/url].