Sherlock nog relevant?

Beste mede Mac-ers,

Eigenlijk gebruikte ik Sherlock alleen nog voor het 10 daagse weeroverzicht en de vertaling. Maar met sites als deze: http://www.freetranslation.com/ en deze: http://www.weather.com/outlook/travel/local/NLXX0003 (zelfde als voor Sherlock!) denk ik dat ik beter een andere app kan toewijzen aan F1 (youpi key toets waar Sherlock bij mij “onder zit”).

Ik heb beide links opgenomen in m’n bladwijzerbalk (ook wel toolbar genoemd :wink:) en de verlangde info krijgen gaat langs die weg ook nog eens een stuk sneller.

Tja, zo zijn er nog wel meer voorbeelden van alternatieven te noemen (appeltje F bijvoorbeeld) waardoor ik denk, in hoeverre is Sherlock nog relevant, hoe “apple leuk” het er dan ook uit ziet?

Ik heb Sherlock nooit gebruikt. Ik denk ook dat deze vroeg of laat gaat verdwijnen (idee voor 10.3). Ik hoor ook nooit andere mensen die het gebruiken.

Deze week ben ik Sherlock pas gaan waarderen. Ik gebruik het nu voornamelijk voor Ebay en Versiontracker. Ik kan weinig sites vinden met nuttige Nederlandse channels. Ik vond wel een goed telefoonboek: sherlock://joep-i.nl/sherlock/Telefoon/SherlockChannel.xml?action=add Ook heeft dezelfde maker een bioscopen channel, maar die doet het nog niet. De maker zei me dat hij dat dit weekend zou proberen op te lossen: sherlock://joep-i.nl/sherlock/Bioscoop/SherlockChannel.xml?action=add

Maar Watson blijft ijzersterk. Alleen doet het Phone Book het niet.

Hey, bedankt Lucas, dat maakt Sherlock al weer een stuk relevanter :wink:

(Kunnen MacFreak en MacOSX niet fuseren, trouwens?).

Sherlock was in OS9 heel goed, maar sinds de komst van OSX gebruik ik het niet meer. De reden? Véél te traag (en vooral in Jaguar). Hopelijk wordt dit beter in Panther.

werk op een dual G4 1GHz met syteem 10.2.6. Sherlock geeft wel aan "laden van CHANNEL_NAME" maar geeft vervolgens weer een blanco scherm. Ik zie vanaf het begin ook geen naam "telefoon" of iets dergelijks maar alleen "CHANNEL_NAME" iemand al zoeits meegemaakt en evt een oplossing hiervoor? (Joep himself al benaderd, maar deze wist zo 123 geen oplossing)