shit en baal: Mac 128k voor neus weg :(

In Haarlem is een 2e hands winkel "De Schalm" en ik hoorde dat dat voor €30 en complete en werkende Macintosh 128K te koop was.

Ik er heen rennen gisteren, maar hij was weg :frowning: :o :? :x :oops: :cry: :evil:

[img:a63da871e7]http://mirror.theboxchildren.com/images/models/128k.gif[/img:a63da871e7]

Aah, zonde! :mrgreen: Volgende keer beter.

Betekend wel dat er nóg meer Mac liefhebbers in Haarlem wonen! :lol:

Waarom is er dan nog geen ‘echte’ Mac-winkel in Haarlem?

Zullen we d'r een beginnen ? :)

Lijkt me een goed idee !! :P

Heeft of weet iemand anders nog een werkend exmplaar te koop?

Ik wil er wel een hebben.

H

Een echte Apple-winkel, en dan om de hoek..... mmmm, zou wel wat zijn.

Overigens, ik heb, hier in Haarlem :smiley: , een Performa 630, 14" beeldscherm, muis, toetsenboerd, incl. OS 7.5, modem etc… voor weinig af te halen…
zeg 30 euro alleen aan een echte liefhebber!!

Euh… en ook nog een kale PowerPC 6200…

Inderdaad leuk om Haarlemse Apple liefhebbers te ontmoeten.

Een Mac-winkel? :? Ben wel MacGek maar heb geen ondernemersbloed.

De laatste Mac-verkoper uit Haarlem is een half jaar geleden falliet gegaan kan ik mij herinneren.

Misschien dat een winkel als DeNieuweMacwinkel wél zal lopen…

off-topic:

Op de Grote Markt / Smedestraat staat een pand te koop (voormalig Zorba de Griek). Een perfecte lokatie voor een luxe Apple winkel, met woningen er boven!

Het zal alleen wel een horeca bestemming hebben (hoewel elk restaurant hier na een jaar failliet gaat) maar daar komen we wel overheen.

Wie biedt?

[quote:d365ba757f="Ra"]De laatste Mac-verkoper uit Haarlem is een half jaar geleden falliet gegaan kan ik mij herinneren.[/quote:d365ba757f]

Die zat op een industrieterrein, was veel te duur, en bood geen service: “Logic draaien op een iMac? Nee meneer dat verkoop ik u niet. Dat is onmogelijk en bieden wij geen service op!”

Of in de Brinkmannpassage? Lekker droog. Woon ik boven dus kan ik lekker helpen als het druk is.

Meewerken/opzetten lijkt me wel wat. :stuck_out_tongue:

Heeft er al iemand een naam?

i.p.v. Horeca/Restaurant op voormalig Zorba lokatie is een andere optie mogelijk misschien...

Ik droom al een tijdje van een kroeg waar je ook kunt werken. Dus lekker ontspannen een koffie of biertje drinken op begane grond, op eerste etage lekker met een diverse club mensen ontwerpen/programmeren/d.t.p.-en/illustreren/tekstschrijven/fotograferen/etc.

Waarom niet de kroeg in 2-en hakken en een deel gebruiken voor DE NIEUWE APPLE WINKEL??? Met nieuwe gadgets, antwoorden, uitleg en een paar plekken waar kroeggasten gratis kunnen internetten en/of spelletjes spelen.

[quote:a24b227249="Ra"]Of in de Brinkmannpassage? Lekker droog. Woon ik boven dus kan ik lekker helpen als het druk is.

Meewerken/opzetten lijkt me wel wat. :stuck_out_tongue:

Heeft er al iemand een naam?[/quote:a24b227249]

Maar de Brinkmann staat half leeg en er zijn geen interessante winkels! (Ik woon in de Kruisstraat by the way.)

Ik denk wel dat er genoeg animo is voor een Mac-winkel in Haarlem. Alleen lokatie en bereikbaarheid zijn erg belangrijk. De meeste Mac-gebruikers zijn volgens mij nogal trouw aan aan hun Mac-supplier en rijden wel een stukje om. En hoe bereik je die mensen in Haarlem tussen alle pc-winkels?

Ondersteuning (support) is erg belangrijk.
Daarnaast, op kleinere schaal, Apple-producten verkopen zal een sterke formule in de omgeving zijn. (ik woon in de Bartjstr btw)

[quote:6f36856b0d="Ra"]Ik denk wel dat er genoeg animo is voor een Mac-winkel in Haarlem. Alleen lokatie en bereikbaarheid zijn erg belangrijk. De meeste Mac-gebruikers zijn volgens mij nogal trouw aan aan hun Mac-supplier en rijden wel een stukje om. En hoe bereik je die mensen in Haarlem tussen alle pc-winkels?

Ondersteuning (support) is erg belangrijk.
Daarnaast, op kleinere schaal, Apple-producten verkopen zal een sterke formule in de omgeving zijn. (ik woon in de Bartjstr btw)[/quote:6f36856b0d]

Ja het moet een gewone winkel worden, zodat gewone mensen daar binnen kunnen lopen om gewoon een Mac te kopen. Daarnaast stunten met goedkope CD-R’s bijvoorbeeld zodat ook Windownezen de winkel in komen.

8)

De wil is er wel nu het ondernemen nog!

haha wij hebben zelfs inboedel van summix overgenomen...meubels. de hele inboedel heeft op daanveiling.nl gestaan.

mac winkel in haarlem; goed idee dan ga ik iedere week een keertje kwijlen voor deur :slight_smile: (dagelijks gaat te veel tijd kosten)

Maar heb je na al de ondernemers werkzaamheden al een 'Macje' op de kop getikt?