Shock van iPod

Ik heb een 3gen. 40gig iPod, hij stond vannavond in zijn dock, aangesloten aan mij eMac, toen ik hem eruit had gegooit, wou ik hem uit het dock pakken... Maar op het moment dat ik hem aanraak, kreeg ik een flinke elektrishe shock van het apparaat, zo hard dat ik zelfs het stroom hoorde ritselen, en ik nu nog tintelingen heb in mijn vingers.... :o :o :o :o wie heeft dit ook al eens gehad, en wat is het probleem, en is het veilig om hem verder te gebruiken... :x ik ga hem niet WÉÉR opsturen naar apple-care, want dan zou het mijn 4e iPod in een jaar worden; [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=24911&highlight=ipod+1+5+maand+kapot/]hierna[/url] kreeg ik mijn 2e [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=28204&highlight=ipod+beetje+gammel/]hierna[/url] kreeg ik mijn 3e...

er zit veel te veel stress in je leven. doe het wat rustiger aan en alles komt goed.

Heb ik ook een tijdje last van gehad. Het schijnt te maken te hebben met de aarding van je hele computergebeuren. Ik heb er een andere verdeelstekker aan gehangen en vanaf toen kon ik veilig mijn iPod verwijderen.

Grtz

TOm

[quote:02d3f3e62a="iDJ"]er zit veel te veel stress in je leven. doe het wat rustiger aan en alles komt goed.[/quote:02d3f3e62a] hahaha, nee man, ik wil gewoon niet dat ook deze ipod weer kapot is, en ik durf hem ook niet zo goed in het dock te zeggen, want het was echt ff een hevige shock!

Ik krijg ook wel eens een shock van mijn fotocamera :? 't Blijven apparaten hé, en die staan nou eenmaal in verbinding met stroom :wink:

ik deed gisteren mijn fleece jas uit en ik hoorde door de oordopjes van mijn ipod het geknetter van de statische electriciteit over de muziek heen komen!

daan.

Ik heb dit net ook gehad et is een tinteling en net of de ipod trilt en als ik met 1 vinger eraan zit geeft hij ook een kleine rode lichtflits weer, ik denk dat ik een idee heb hoe dit komt:

Ik laad mijn ipod altijd op in de dock als ik thuiskom dus hij heeft ma een uurtje gedraaid op een dag van 08.00 - 16.00 maar, gister heb ik em bijna de hele dag gebruikt dus, hij is bijna helemaal leeg en ik denk als je hem dan in je dock zet dat hij dan zoveel energie(stroom) in 1 keer in de ipod wil zetten dat hij dan een elektrische stating veroorzaakt.

Volgens mij is het apparaat zo ontworpen dat de buitenkant niet geladen kan worden via het dock. Als dat wel zo zou zijn zouden we volgens mij met een onveilig apparaat te maken hebben. dan zou het vast niet in de winkels mogen liggen.

Mijn idee is eerder dat je zelf geladen bent geweest en dat stroompje aan je ipod hebt overgedragen.

ja dat laatste denk ik ook had je wol of fleece aan(handschoen van fleece heb ik ook een keer gehad en dan krijg je ook overal een schock van..) anders even bellen??