shortcut in Photoshop

Ik werk met Photoshop CS onder OSX 10.3.7 Sinds een tijdje werkt een bepaalde shortcut in Photoshop die ik vaak gebruik niet meer: Appeltje-Alt-D. Dit opent normaal gesproken het doezelaar-venster in Photoshop maar nu is het kennelijk een OSX shortcut geworden die mijn Dock tevoorschijn haalt onder uit het buroblad.

Volgens mij is het gebeurd na een update van OSX maar ik weet niet meer welke.

Iemand een idee hoe ik dit kan herstellen?

Je kan de shortcuts naar eigen smaak instellen, het is inderdaad zo dat bepaalde shortcuts veranderd zijn omdat die conflicteren met OSX, dus je kan bijvoorbeeld je doezelaar-toets iets veranderen. Ik heb dat in meer progs gedaan, even wennen maar dat gaat snel. Ik heb hier een nederlandse versie, onder het menu 'bewerken' - 'sneltoetsen' heel handig (zit bij alle Adobe CS progs)

appeltje-alt-d zit volgens mij al een tijdje in osx en is uit te schakelen in de systeemvoorkeuren (toetsenbord&muis > toetscombinaties).

Ik hoorde dat een aantal snelkoppelingen waren veranderd nadat CS tevoorschijn kwam.. Ik heb er zelf nog niet veel van gemerkt, en hoop eerlijk gezegt geen verschillen van sneltoetsen tegen te komen, dit omdat ik (*net als vele) ook alle sneltoetsen gebruik bij photoshop.. scheelt namelijk wel erg veel dat "bestand knippen' bestand plakken .. terwijl het gewoon simpel weg met een toets combinatie.

Hoe kun je trouwens de snelkoppelingen instellen?!

In de prefs van het systeem: Keyboard & Mouse > Keyboard Shortcuts. In Photoshop: Edit > Keyboard Shortcuts.

Is dat wat je bedoelt?

Weet iemand waarom ik in de systeemprefs steeds weer de [option] [command] - D optie uit moet zetten? De Dock is bij mij statisch (weg met dat ding want ik gebruik DragThing) maar de Feather-functie in Photoshop gebruik ik vaak…

<edit>
Waarom staat dit trouwens bij Overige Software? Ik zal het ff verplaatsten…
</edit>