Shuffle wilt niet opladen

Ik heb een Shuffle gehad alleen ik snap het niet. Volgens Apple duurt het 4 uur voordat je Shuffle 100 % opgeladen is. Dus ik stop hem in me computer (via een verlenghub) en hij geeft aan dat een snel USB aangesloten is op een trage USB port. Nja toch maar kijken wat er gebeurt. Hij laadt op (het oranje lichtje knippert) maar nar 8 uur valt hij steeds weer meteen uit als je hem aanzet. Vervolgens heb ik geprobeerd hem in een verlengkabel te stoppen maar dan geeft hij precies hetzelfde aan, en bij me vriendin geeftie ook hetzelfde aan als je hem in de computer stopt.

Toen las ik net bij Apple dat je de batterijknop in moet drukken om te kijken of hij goed aan het opladen is: een groen lichtje betekent dat het goed gaat en dat geeft hij dus bij mij aan…

WTF help me :cry:

Had ik ook en heb die van mij terug naar Apple gestuurd. Heb een nieuwe gehad!

Dan ga ik morgen maar terug naar de winkel:(

kan het zijn dat ie uit de hub niet genoeg stroom kan trekken?

Dat denk ik dus ook maar als je op de batterij knop drukt geeftie dmv een lichtsignaal aan hoe goed de oplader is zeg maar en hij geeft groen aan wat goed betekent. Echter vind ik het wel raar datie groen aangeeft terwijl hij op een trage USB aansluiting zit :?

Als het oranje licht knippert dan is hij niet aan het opladen. het oranje licht moet gewoon branden.

:sealed: Serieus ? WTF hoe moet ik hem dan aan het opladen krijgen

Edit: Je hebt idd gelijk, een idee hoe ik hem gewoon krijg

aan wat voor computer sluit je de shuffle aan ? en heb je usb 1.1 of 2.0 ? ik had hetzelfde probleem en heb een dock gekocht en dat was de oplossing :evil:

Een 2.0 aansluiting....

Maareh ik heb de oplossing gevonden…min of meer. Ik heb voor de grap maar Itunes geïnstalleerd en als je hem dan disconnect blijft de Shuffle op een oranje licht staan :roll:

Vreemd dat je daarvoor Itunes nodig hebt :S

je hebt toch itunes ook nodig om je ipod te vullen met muziek... wat ik begreep is dat je niet zomaar kan drag en droppen... (dat werkt alleen met bestanden) dacht ik...

Het maakt niet uit of het USB 1.1 of USB 2 is, als er maar (voldoende) stroom op de poort staat. Een HUB moet dan powered zijn, met een externe voeding. Anders doet ie het niet.

usb 1.1 en usb 2 is hetzelfde !!!

usb 1.0 is usb 1
usb 1.1 is usb 2

is gewoon marketing… :innocent:

(sorry voor de offtopic post maar soms kan dit detail wel belangrijk zijn als men de specs van zijn pc/mac nakijkt)

http://www.everythingusb.com/usb2/faq.htm

Volgens mij zit je er flink naast:

Finalized in 2001, USB 2.0 is a complete overhaul to the Universal Serial Bus input/output bus protocol which allows much higher speeds than the older USB 1.1 standard did.

:lol: