Siemens wireless ADSL router=>error

Gisteren heb ik mijn draadloos netwerkje proberen op te starten, maar dat is hopeloos mislukt :cry:

configuratie: ibook met airportkaart en siemens wireless adsl router (adsl bij Belgacom skynet)

Mijn ibook vond aanvankelijk het siemens basisstation. Vervolgens gaf ik mijn gebruikersnaam en paswoord in het configuratiesscherm
(een webpagina in de browser) en ik heb geprobeerd WEP-encryptie in te schakelen. Maar vanaf dat ik dat deed verloor ik mijn verbinding met het basisstation.
Vervolgens probeer ik weer verbinding de maken door in het lijstje van beschikbare netwerken (icoontje rechtsboven in menubalk) te klikken,
maar dan vroeg hij telkens een wachtwoord om in te loggen op het netwerk: dus geef ik het paswoord van mijn adslaccount op==>error
dan alle mogelijke andere wachtwoorden die op het zelfde uitlopen.

Nu ben ik ten einde raad, kan ik desnoods het basisstation resetten?
En is de boosdoener die WEPencryptie? Bij de helpdesk van belgacom verwezen ze mij door daar apple en zij dan nog eens naar Siemens :evil: :evil:

[quote:712222415d="ipanther"]En is de boosdoener die WEPencryptie? Bij de helpdesk van belgacom verwezen ze mij door daar apple en zij dan nog eens naar Siemens :evil: :evil:[/quote:712222415d]

Je moet bij het gebruiken van WEP op een AP niet van Apple zelf een $ teken plaatsen voor de WEP key. Bij het aanzetten van WEP op je AP, kan je key’s laten aanmaken. Je kiest er 1 en schrijft die op of Copy hem naar geheugen. Vervolgens zoek je verbinding en als er om een wachtwoord wordt gevraagd tik je eerste een $ en daarna de WEPkey.
En dan zou het moeten werken.

Cyberwolf

eerst en vooral: bedankt voor de reactie

Bij configuratie van mijn siemens router, kon ik niet manueel mijn wep-key instellen alleen: kiezen voor wep-encryptie 128-bits

En hoe kan ik die wep-key nu achterhalen?

Plug even een ethernetkabeltje in tussen je Bookje en het Access Point, dan heb je geen WEP key/password nodig om in het (browser-) configuratiescherm van de Siemens AP te komen, en kun je WEP encriptie weer uitschakelen :) Vreemd trouwens, heb op m'n AirPort ook WEP problemen gehad, en laatst ook weer bij iemand anders op een Belkin AP, zowel via Mac als WinXP.

Bedankt voor de hulp, zal het dan eens allemaal uitproberen

ik heb net dezelfde modem ook bij belgacom, en bij mij lukte het zonder enig probleem, ik heb wel moeten bellen naar belgacom om de adsl lijn te resetten.

ik gebruik geen WEP key, maar de MAC verificatie, is in mijn ogen veilig genoeg en werkt perfect, zonder het gezeur van de wep keys.

hopelijk lukt het

nico

Ik denk dat je een ASCII ipv een HEXADECIMALE WEP moet opgeven ... of omgekeerd. Je kunt dit probleem gemakkelijk omzeilen door in de ASCII versie enkel characters uit de HEXADECIMALE versie toe te passen.