Sierra installeren op Yosemite lukt niet

Ik heb een iMac, medio 2011, iMac12.2 met Yosemite erop (10.10.5). Vanwege de software van Adobe moet ik upgraden naar Sierra (10.12). Ik heb van de site van Apple Sierra downgeload (InstallOS.dmg, 5,01 GB) en de installatie doorlopen. Die installatie duurde een minuut of tien, schat ik. Maar verder gebeurde niets, geen herstart ofzo. En als ik zelf de iMac herstart, dan start ie gewoon in Yosemite op. Zelfs bij Systeemvoorkeuren > Opstartschijf staat alleen de harde schijf met 10.10.5. De nieuwe Sierra, die toch geinstalleerd is, is nergens te vinden.

By the way, als ik de Sierra installer nog een keer draai, dan is de installer snel klaar, en meldt - wederom - dat de installatie is gelukt.

Hoe kan ik Sierra op mijn iMac installeren?

Probeer anders meteen High Sierra (10.13).

https://itunes.apple.com/fr/app/macos-high-sierra/id1246284741?mt=12

1 like

Ik heb de oplossing al. De installer installeerde NIET het nieuwe OS, maar een hulpprogramma, daarom duurde de installatie minuten. Het hulpprogramma is vervolgens te vinden in de map Programma‚Äôs en heet - in dit geval - ‚ÄėSierra-installatie‚Äô. DAT programma installeert dus het OS. De handleiding van Apple is daar niet duidelijk in, vind ik.

Sierra is nu geinstalleerd.