signaal als er een document in een mapje komt

Hallo,

misschien een domme vraag, maar bestaat er een mogelijkheid om een signaal of boodschapje te geven als er een document in een mapje op een server wordt toegevoegd? Waarschijnlijk moet zoiets geprogrammeerd worden? Of bestaat er al zoiets als een databank waar je zo van die scriptjes kan vinden? (mét gebruiksaanwijzing, want ik ben een volledige leek…) Alvast bedankt!

groeten,

Marco

"Een server". Wat bedoel je daarmee? Een lokale server of een server op afstand?

Je zou iets met folder actions kunnen doen. Google even op "folder actions applescript", dan kom je denk ik een heel eind...

Misschien begrijp ik je vraag verkeerd, maar [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=28042&highlight=]hier[/url] staat een soortgelijk draadje :)

ik bedoel een lokale server (maar zelf weet ik daar ook niet meer van, wel dat het een mac-server is.) Maar het is wel de bedoeling dat het op mijn eigen mac gebeurd. (mensen droppen teksten erin, en ik moet die dan verwerken. Ben nogal een luie mens, en zou graag hebben dat m'n computer dat zelf komt zeggen als er iets in verschijnt). Dat draadje lijkt mij wel interessant, maar ik snap er niet veel van. Ben te dom, waarschijnlijk...

marco

Je bureablad de aflevermap maken ;-)

Ik heb wel een kant&klaar scriptje voor je, je moet dan wel de remote hd van de server op je bureaublad gemount hebben/houden anders werkt het nie...

Hoi TonE,

kan je me dat scriptje bezorgen? Ik heb de Hd van de server gemount (denk ik toch), dus dat zou wel moeten lukken? Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

groetjes,

marco

Stuur even een pb'tje met een mailadres dan.

hoi TonE,

gisteren werkte het scriptje eventjes, maar vandaag krijg ik een foutmelding bij het openen van de action helper. NSUnknownKeyScriptError (7) is de boodschap. Enig idee?

Alvast bedankt!

groeten,

marco

Misschien dat action helper niet helemaal compatibel is met de laatste Panther versie? Maar goed, zo kan het ook: control click op de folder die je in de gaten wilt houden. Ga in het contextual pull down menu naar "attach folder action" navigeer via de dialog box naar "notify me.scpt" Thats it.