Signaalsterkte AirPort Express

hallo,
ik heb 3 imacs op de 2de verdieping de router wil ik op de begane grond plaatsen.
heeft iemand een idee over de signaalsterkte van een airport express?

Dat hangt helemaal af van de bouw van je huis, de plaatsing van je router en iMacs, andere apparatuur die het signaal kunnen verstoren, enz. enz. enz.

Beton?

Kabeltje!

1 betonvloer wil nog wel lukken... 2 lijkt me lastiger. Misschien dat je bij houten vloeren meer geluk hebt.
En zoals al eerder gezegd zijn er meer factoren van invloed. Is er geen mogelijkheid om een kabeltje in ieder geval naar de eerste verdieping te trekken? Scheelt weer een vloer.

Ik zit in nieuwbouw en de Express redt het [u]niet[/u] vanaf de begane grond tot de tweede.

Je kunt het natuurlijk gewoon proberen met een airport express. Als de ontvangst goed is heb je mazzel. Is de ontvangst niet goed, dan kun je eventueel een tweede exemplaar aanschaffen.

Die stop je in een stopcontact ergens op de eerste etage waar heb bereik nog wel goed is. Bijvoorbeeld in de buurt van een trapgat.

Deze airport express configureer je dan als uitbreiding van het bereik van je netwerk beneden. Dat gaat heel gemakkelijk met het airport configuratie programma dat bij de airport express komt.

Succes.

Als je drie iMacs op zolder met een beetje bandbreedte wilt bedienen zou ik een kabel trekken naar zolder. WDS vertraagt de boel te veel. Die kabel zou je eventueel kunnen vervangen door een set Powerline adapters (het liefst 200Mb).

Ook met houten vloer niet erg succesvol hier. Voor het gemaak maar een tweede routertje bij gezet.

Weet iemand hier misschien of een Airport Extreme een betere dekking geeft? Of is het zendvermogen daarvan gelijk aan een AE?

Ik weet niet of de Airport Extreme een betere dekking heeft. Ik weet wel dat er wireless routers van het merk Linksys zijn, waarvan je de firmware kunt flashen. Er zijn meerdere firmware versies van diverse makers beschikbaar. Door de firmware aan te passen kun je de functionaliteit van de router verbeteren, waaronder ook het zendvermogen van de router.

Ooit heb ik een dergelijk router (linksys wrt54gs) gebruikt en heb hierdoor het wireless bereik flink kunnen verbeteren. De router werd hierdoor wel wat warmer dan gebruikelijk, maar verder werkte het prima!

Uiteraard geschieden dit soort handelingen op eigen risico van gebruiker, maar heel ingewikkeld is het nu ook weer niet. Zeker als je de vele handleidingen op internet nauwkeurig volgt. Of dit ook met een Airport Extreme zou kunnen weet ik niet.

bedankt allemaal
ik heb vanochtend een airport extreem gekocht en het signaal is prima.