signaalsterkte verschil ?!

Hallo, Ik heb een Zyxel Prestige 650 HWI modem router en een Airport Express. Nu doet zich het vreemde verschijnsel voor dat mijn iMac via een Airport kaart een goed signaal ontvangt van de Prestige maar mijn powerbook dat met een Airport Extreme kaart niet voor elkaar krijgt en ik die dus via de AP express op het net aansluit. Ligt dat aan het extreme kaartje? En is er iets aan te doen? Alvast hartelijk dank, olav

Zit de antenne wel goed in het kaartje? Het plugje heeft namelijk redelijk veel druk nodig voordat het goed vastklikt.

jah wat ik had dat ook voor en we hadden naar vanalles gezocht maar uiteindelijk zat de airport extreme kaart er niet goe in

Ik dacht dat ik het goed had gedaan, maar ja denken hé.... Ik zal de powerbook openmaken en controleren. alvast dank.

nou ja, openmaken..je hoeft enkel de accu los te klikken en je kunt bij de APE kaart hoor ;)

Ik weet niet of het correct is maar mijn bevinding is dat mijn iMac (desktop computer) betere ontvangst heeft dan mijn ex-PowerBook en huidige Acer (laptops).

Omdat draadloze netwerkkaartjes nogal wat stroom verbruiken zijn de varianten in draagbare computers volgens mij niet zo krachtig. Dit neemt niet weg dat er bij jou waarschijnlijk iets mis is. Hopelijk is je probleem vlug opgelost.

Powerbook helemaal opengemaakt :D en verbindingen gecontroleerd. Alles OK. Maar geen verbetering. Bovendien zou als er iets met de kaart mis is dat toch moeten gelden voor beide draadloze 'zenders'?!

De signaalsterkte bij Powerbooks is vanwege de aluminum/titanium coating per definitie slechter dan bij iBooks/andere Macs. Daar is niets tegen te doen, behalve dan een extra AP plaatsen, een externe antenne aan je Powerbook hangen (incl. solderen!) of een PCMCIA wifi-kaart installeren.

Ik herhaal het nog maar een keer, kan iemand het verschil verklaren, zie de eerste post. Niet om bijdehand te doen maar meer uit nieuwsgierigheid? Nogmaals dank, olav

Het kan de plaatsingshoek zijn, als je met je powerbook draait, wordt het signaal dan sterker?

Wat ook kan is dat een iMac een langere ingebouwde ontvangst draad heeft dan de powerbook, waardoor het signaal sterker doorkomt.

Bij ons thuis is de ervaring dat de iBooks met 11Mbps kaarten ook beter ontvangst hebben dan de iMac G5 met een 54 Mbps kaart, maar ik vermoed dat het meer te maken heeft met de afstand en plaatsingshoek dan de ingebouwde kaarten.

Nee, zelfs als ik er boven op ga staan, figuurlijk, dan wordt het signaal niet sterker! Ik geef het maar op. Nogmaals dank, olav

[quote:fd3d8a6091="olav"]Ik herhaal het nog maar een keer, kan iemand het verschil verklaren? Nogmaals dank, olav[/quote:fd3d8a6091]

Je geeft wel snel op he… van 10:44 tot 12:21 I need instant satisfaction!!! :wink:

Heb je de settings van “Use interference robustness” al gecontroleerd tussen PBook en iBook?
Zit in menu-icon.

Tevens, Bluetooth gebruikt ook diezelfde antenne in een PBook. Zet Bluetooth eens uit en kijk of het dan beter gaat (indien van toepassing).

Hoop dat je er dan uitkomt,

wie heeft er om een moreel ooordeel gevraagd??

Ik wilde alleen een antwoord op het verschil tussen… ( zie de eerste post).

Nou, heb je gekeken of het verschil wellicht bestond uit de setting voor interference robustness en of bluetooth??

Verder zet ik die smiley niet voor joker bij mijn zedepreek :sealed: