Signastation en grijswaarden mysterie

In ons bedrijf werken we sinds enige tijd met Signastation maar, we hebben een probleem met zwart/wit afdrukken. In onze workflow worden in Signastation 2 PDF's samengevoegd. 1. PDF uit pc omgeving 2. PDF uit Mac omgeving Tijdens het samenvoegen worden de zwart waarden in Signastation plotseling opgebouwd uit full color, terwijl de PDF's afzonderlijk in Signastation wel in zwart worden afgedrukt. Het document in de Mac omgeving is gemaakt in Quark en het PC document is een uitvloeisel van een muzieknotatieprogramma. Alle kleur instellingen zijn gecheckt zodat er waarschijnlijk sprake is van een software conflict. Een dezer dagen gaan we nog testen of het probleem zich ook voor doet met een Mac gedeelte opgemaakt in Indesign.

Mijn vraag; is er iemand op het forum die kan zeggen in welke richting we de oplossing moeten zoeken?

Groet, Borre

Signastation is dat een belichter als de Signasetter?

Waar ik eens de mist in ben gegaan is het vinkje ‘postscript kleurbeheer’ in Photoshop. Ook de zwart wit pagina’s werden plots in 4 kleuren belicht.

Ik zou ook eens kijken naar profielen in de documenten, en de manier hoe je RIP hier meer omgaat.

Het gaat om het "in position" programma van Signastation. Zodra de de documenten zijn samengevoegd en naar de printer worden verstuurd ontstaat het probleem.

Ik werk zelf niet met deze systemen maar, zal jullie (jou) advies doorgeven aan onze lay-out afdeling.
Alle info is welkom.