Silverkeeper probleem

Ik gebruik Silverkeeper om backups te maken van een LaCie Biggest disk RAID (firewire 400) waar momenteel ongeveer 50 Gb aan bestanden op staat naar een La Cie Big disk (capaciteit 250 Gb) (USB 2.0) De schijven hangen aan een macmini met daarop MacOSX Server 10.4.4 Nu is de Mac mini 2 x vastgelopen tijdens een backupsessie. De schijf waar naar toe geschreven wordt (La Cie Big disk (capaciteit 250 Gb) (USB 2.0)is daarna ook beschadigd.

Kan het zijn dat Silverkeeper geen open bestanden kan backuppen? Of zouden beide schijven op de firewirepoort aangesloten moeten zijn (firewirehub)?

Ik had hiervoor op dezelfde macmini met hetzelfde systeem een LaCie Bigdisk op de USB 2.0 als opslag en een backup op de firewire 400 poort, dat liep wel kwa backup met Silverkeeper, alleen de performance tijdens normaal gebruik was wat minder.

Wie helpt mij uit de brand…ander backupprogramma…andere configuratie kwa aansluitingen? :frowning:

Meestal kunnen open bestanden inderdaad niet gebackupt worden...

@navangalen

Met een aantal pro-pakketten in de PC-wereld (en wellicht ook voor de Mac) kan dit overigens wel…maar Superduper doet dat toch in feite ook als er een kopie van de opstartschijf gemaakt wordt?
Ik zou Superduper kunnen gebruiken maar ik wil weten of dit een software- of een hardware-probleem is.

Dat weet ik, maar ik weet ook dat het met Silverkeeper niet kan.