Sim in iPhone en iPad

Hallo, m’n pa heeft een iPhone 5 en een Ipad 2 met mobiel internet, het probleem is dat als hij het mobiele internet activeerd op zijn iPad soms de gesprekken/sms’en worden doorgestuurd naar zijn iPad en dus niet aankomen…
Weet iemand hier een oplossing voor??

Steekt ie zijn Simkaart van zijn iPhone dan in de iPad?

Logisch dat de SIM (eigenlijk de verbinding met de provider) helemaal de weg kwijt raakt.
Oplossing is 1 apparaat tegelijk mobiel internet te activeren.

Of een 2e simkaart aanvragen zodat je in allebei de apparaten een sim hebt :slight_smile:
Want zoals bassbug zegt, de simkaart maakt verbinding en dan word je gebeld/gesmst/geappt op de ipad, en dat kan natuurlijk niet.
Daardoor raakt het in de war. Daarom kan je vaak gratis, of voor een klein bedrag een 2e simkaart aanvragen op hetzelfde nummer bij je provider. Dan heb je er geen last meer van.

Als het goed is HEEFT hij een tweede simkaart: een in de iPhone en een andere in de iPad.
Het gaat erom dat het om één telefoonnummer gaat die vanuit twee apparaten gelijktijdig verbinding maakt met moederschip KPN/T-Mobile/…
en dat gaat niet goed.

Dus als je je iPad wilt gebruiken buiten de deur, de iPhone’s mobile internet uitzetten (je kan nog steeds bellen en gebeld worden).

Je hebt toch een simkaart met alleen internet als 2e kaartje? Dan moet het goed kunnen gaan…

ik gebruik deze combi (duosim) zonder problemen. Je moet alleen niet gelijktijdig internet op beide apparaten gebruiken.