SimCity 4 - Geld Verdienen?

Jojo Mensen,

Ik speel SimCity nu al 2 dagen, maarik snap maar niet hoe je op een normale manier geld kunt verdienen.

Iemand tips of dingen waar ik op moet letten?

Thx :stuck_out_tongue:

Begin klein en met het noodzakelijke, dus water, electriciteit, politie en brandweer en wat huizen, winkel en industrie. Als dat goed gaat kan je gaan uitbreiden.

Hoe maak ik een stad die winst maakt? Oftewel hoe krijg ik meer geld dan ik erin heb gestopt?

Thx :stuck_out_tongue:

Tja...zou je even moeten zoeken hier en daar,, op bv. simcity4.nl

Is SimCity nieuw voor je? Of alleen deze versie? In het eerste geval: idd klein beginnen, zuinig wezen en pielen met kosten / inkomsten.

Vroeger in de allereerste versie (speelden we op performa’s enzo) was er een cheat waarmee je ‘gratis’ geld kreeg. Iemand enig idee of dat nog zo is?

en een makkelijke manier om wat geld bij te verdienen, is het aannemen van de opties die af en toe worden geboden (chemische fabriek, raketbasis, etc..)

om niet al te veel last van deze dingen te hebben, zette ik ze altijd bij elkaar in een hoekje van het veld :slight_smile:

ik moet wel zeggen dat ik deze simcity behoorlijk pittig vind qua geld verdienen…
laatste keer had ik eigenlijk 1 grote stad (ik dacht iets van 60.000 mensen), en de rest allemaal kleine steden… deze zijn dan wat makkelijker door het importeren van afval en exporteren van stroom en water…

cheats zijn er natuurlijk ook weer te vinden (tenminste bij de pc versie, zijn vast dezelfde)…

De laatste SimCity die ik heb gespeeld was SimCity 2000, en die vond ik echt makkelijk. Hier moet je echt pietje precies met je uitgaven omgaan. Inmiddels lukt het al aardig (boven de 3000 mensen) Maar die dingen die aangeboden worden zoals raketbasis komen alleen in crisis tijden ter beschikking, maar het scheelt inderdaad een hoop.

Nu nog effe wat, ik heb gezien dat het in SimCity ook nacht kan worden, zodat mensen gaan slapen enzo, waarom zie ik dat nu niet? Het is bij mij al 1000 jaar middag :lol:

Thx