Simpele button in Flash werkt WEL in Firefox NIET in Safari

Ikke niet snappen.

Een simpele transparante button (op de homepage, [voor bijvoorbeeld ‘mail’] werkt niet in Safari maar wel in Firefox.
Wat kan ik doen om dit te verhelpen?

Kijk even op www.blueingreen.nl

Dank jullie

1/ blijf van mijn browser-window, zeker als je dan nog eens een pop-up opent. (waarom moet dat net in een pop-up? 't is toch een Portfolio: wil je niet dat ze'm niet bij je favorieten zetten?)

2/ je tekstschikking kan visueel leuk ogen, een leuk concept vormen, maar qua usability is dat een big no

3/ je kan in je tekst ook links maken, daar hoef je geen button over te kleven:

Als je je tekst niet inlaadt uit een externe bron, doe je het heel eenvoudig: selecteer je te linken tekst (bvb mail) en zet in je properties gewoon je link in het daartoe bestemde vakje)
ofwel zet je de HTML aan en vul je een <a href="…">link</a>

Als je tekst extern ingeladen wordt, zet je daar je tekst in htmlversie en laadt 'm in als html.

For the record, bij mij werkt die knop wel gewoon in Safari … Wat in flash gebeurt, is doorgaans onafhankelijk van de browser, tenzij het klassieke EOLAS-patent issue …

[quote:ca0854802e]1/ blijf van mijn browser-window, zeker als je dan nog eens een pop-up opent. (waarom moet dat net in een pop-up? 't is toch een Portfolio: wil je niet dat ze'm niet bij je favorieten zetten?)

2/ je tekstschikking kan visueel leuk ogen, een leuk concept vormen, maar qua usability is dat een big no

3/ je kan in je tekst ook links maken, daar hoef je geen button over te kleven:

Als je je tekst niet inlaadt uit een externe bron, doe je het heel eenvoudig: selecteer je te linken tekst (bvb mail) en zet in je properties gewoon je link in het daartoe bestemde vakje)
ofwel zet je de HTML aan en vul je een <a href="…">link</a>

Als je tekst extern ingeladen wordt, zet je daar je tekst in htmlversie en laadt 'm in als html.

For the record, bij mij werkt die knop wel gewoon in Safari … Wat in flash gebeurt, is doorgaans onafhankelijk van de browser, tenzij het klassieke EOLAS-patent issue …[/quote:ca0854802e]

awel,

sinds vandaag doet alles het opeens wel…raar

dank voor uwe ongevraagde commentaar op mijn website, jammer dat het alleen maar negatief is.
die typografie; daar is zeker en vast over nagedacht en gemaakt in flash (dus geen html). probeer in html maar eens een bijzonder lettertype te gebruiken en dat mooi te typograferen… ik zou niet weten hoe

dat met die pop-ups, is misschien wel vervelend ja, maar ik weet niet zo goed hoe dit anders te doen. ik wil namelijk wel dat er een 100% venster wordt geopend als pop-up, zodat mijn site op elke monitor goed te zien is. misschien heeft u nog een suggestie. de broncode kunt u zo opvragen…

Ik wilde niet negatief doen, maar alleen snel even opsommen wat me opviel.

Wat je tekst betreft: je kan die Nederlandse en Engelse tekst beter niet aan elkaar kleven. Dat leest helemaal niet vlot…
En je kan best je font-embedding en zo aanpassen, zodat je tekst er scherper staat.
Als je fullscreen wil gaan, denk dan eens aan die 30 inch schermen :s …
En anders doe je het zoals we dat bij veel sites doen zoals bij bvb carre[/url]

Je kan zien dat ik van huis uit geen webdesigner ben, maar grafisch ontwerper. jouw/jullie site laadt wel mooier. ik zal eens kijken of die broncode ook kan omzetten naar die voor mijn site.

het visuele heb ik laten preveleren boven het goed leesbaar zijn. ik vind het goed genoeg werken en het ‘mooie’ belangrijker in deze. voor een heel boek/folder, wordt het wel van teveel van het goede

nu, ik heb fontembedding toegepast hoor. althans, op mijn scherm (24 inch :wink: ) ziet het er scherp uit. bij jou niet dan?

Zolang je maar voldoende broncode omzet en niet kopieert ;)