Sinds 10.4.2 wordt powerbook warmer....

SInds 10.4.2 heb ik het idee dat mijn 800 MHz titanium powerbook met 512 Mb warmer wordt dan tevoren. Tenminste, ik heb meer last van het feit dat de fan bijna continu aanstaat (meestal trapje 1, maar steeds vaker trapje 2)..... Porcess viewer laat weinig drukte zien, duas daar ligt het niet aan. Ook is lijkt powerpoint sinds de laatste service pack (2) trager:-/ Heeft iemand een idee wat dit is??

Dank

Wally

Hij zou koeler moeten zijn (juist doordat de fan sneller aanslaat)

Ik kan ook minder tegen die herrie (en heb liever een warmere pb) daarom dat ik deze hint ooit heb ingediend Macworld - News, Tips & Reviews from the Apple Experts

Hij zou koeler moeten zijn, maar hij voelt warmer.... En er zijn tijden voorbij gegaan voordat de 2e trap van de fan aansloeg...... Durf dus je tip niet aan, omdat ik bang ben dat hij oververhit raakt, maar dank!!

Wally

Heeft het misschien iets te maken met het feit dat 10.4 meer de videokaart benut, wordt deze niet warmer. In 10.3 werden veel videokaart taken nog door de processor gedaan. Dit verklaart wellicht ook dat er niet zoveel processor activiteit is.

Lost niets op maar geeft misschien wat inzicht.

Ik heb hetzelfde met mijn alu PB en heb er inmiddels mee leren leven. :).

Mijn PoBo 12" is ook een ventilator monster geworden. Heb deze week in Systeemvoorkeuren > Energiestand de processorsnelheid van "hoogst" op "automatisch" gezet. Nu slaat 'ie niet meer zo snel aan.

@ macpro Lijkt te werken!! Voorlopig.....

Dank

Wally