Siri zuipt m'n batterij leeg!

Zoals ik in de titel reeds schreef is sinds enkele weken Siri m’n batterij aan het leeg trekken.
Na 1 dag (± 7 uren) stand-by staat het batterijniveau op 22% met als verbruikers 99% Siri.
Info: iPhone 6; iOS 10.3.1; hele dag stand-by dus telefoon niet gebruikt; heb al in- en uitgelogd bij Siri; heb telefoon al gereset; ‘Hé Siri’ staat af.

Iemand een oplossing?

Zeg tegen haar dat ze er mee moet stoppen? ^

Heb ik al gedaan, Shmoo. Brengt niks op, hij blijft het doen.

En als je Siri voor een dag helemaal uit zet? Dan zou het sowieso helemaal geen batterij moeten vragen. Als het dan nog steeds zo is, is er iets mis.

Wat bedoel je met reset? Telefoon gewoon uit en aan?

Fyi: Ik ben niet een regelmatige Siri gebruiker, maar bij mij geeft ie 1% aan. Dus een lager aantal zou gebruikelijker moeten zijn.

Mac Daddy, met reset bedoelde ik de herstart. (aan-uit knop en thuisknop gelijktijdig indrukken)
Ik zal vandaag eens proberen met Siri een hele dag uit te zetten maar een oplossing is het natuurlijk niet daar ik dit toch redelijk wat gebruik.
Ik verwacht dan dat er natuurlijk geen verbruik van Siri zal zijn en wat dan? Als ik het weer aanzet zal het probleem zich opnieuw voordoen.

Blijf allen meedenken, aub.

Ik snap het niet, zelfs als Siri helemaal uitstaat, is ze/het aktief?

Je mag haar zonder pardon op staande voet ontslaan, zuipen tijdens het werk! 't Moet niet gekker worden!

Dat is het nauw net, Pannekoek, hij doet het tijdens zijn vrije momenten. In stand-by. Ligt m’n telefoon een halve dag op m’n bureau, ben ik het grootste deel van de batterijcapaciteit kwijt.
Jullie kunnen nu wel gek doen over het zuipgedrag van Siri maar is er iemand onder jullie die een oplossing heeft?

Maar wat was nu het resultaat wanneer Siri helemaal uit staat?

Mac Daddy, dan is er natuurlijk niks aan de hand maar dan heb ik ook geen Siri meer. Dus dát is geen oplossing.
Ik kan ook m’n hele telefoon uitzetten en dan heb ik zelfs geen batterij meer nodig.

Ik ben een fervente gebruiker van Siri dus hem definitief uitzetten is geen optie. Ik hoop dat er na de volgende update geen problemen meer zijn hieromtrent.

En als we die gekke tantie Siri nou eens niet de schuld geven en kijken of je WiFi of Bluetooth enorm z’n best doet om een 0-1 streepje verbinding in stand te houden of op te zetten. Een andere kans is dat bij er een app background refresh aanstaat warbij die ene app vele MB’s verstookt als je telefoon stil ligt.

[quote=Col url=https://www.onemorething.nl/community/topic/siri-zuipt-mn-batterij-leeg/#post-3061590 time=1494852948]Mac Daddy, dan is er natuurlijk niks aan de hand maar dan heb ik ook geen Siri meer. Dus dát is geen oplossing.
Ik kan ook m’n hele telefoon uitzetten en dan heb ik zelfs geen batterij meer nodig.

Ik ben een fervente gebruiker van Siri dus hem definitief uitzetten is geen optie. Ik hoop dat er na de volgende update geen problemen meer zijn hieromtrent.[/quote]
Ik begrijp dat het niet de oplossing is, maar het is wel handig om te weten voor een oplossing te zoeken. Want als je batterij nog steeds rap leeg raakt als Siri uitstaat, hoeft Siri niet gelijk de boosdoener te zijn.

Maar dat is ie dus blijkbaar wel. Je hebt Siri dus al uitgezet, iPhone een reset gegeven, dan zie ik 2 hopelijk, mogelijke oplossingen.
1: Er is net een iOS 10.3.2 uit. Wellicht dat die update het probleem gelijk oplost.
2: Mocht dat niet zo zijn, dan zou ik je iPhone aan een Mac koppelen, lokale backup maken en dan een herstel van de iPhone doen.

Als het dan nog niet opgelost is, zou ik naar een Apple Store/ reseller gaan. Meer kan je als gebruiker ook niet doen lijkt mij. Maar dit lijkt mij een software-matig probleem, dus een update of herstel zou moeten helpen.

Uiteraard zijn er de bekende batterijproblemen met iPhone 6S en 6 modellen, maar kan mij niet voorstellen dat er dan duidelijk 1 stukje software de boosdoener is.

Sorry dat ik zo laat reageer. Zat in het buitenland zonder internetconnectie.
Ik heb gisteren gezien dat er een update was en deze dan gelijk uitgevoerd.
Het probleem lijkt verholpen nu.
M’n telefoon ligt nu al bijna 12 uur op stand-by en staat nog op 97%.

Mac Daddy, ja, ik had Siri uitgezet en toen kreeg ik een normaal (laag) verbruik. Siri was dus wel degelijk de boordoener.