.sit file openen

Hallo,

Als ik ICQ download van de website, krijg ik een .sit file op mijn desktop. Wat vang ik hier mee aan?

Openen met Stuffit Expander.

http://www.stuffit.com/mac/index.html

Werkt, bedankt.

Is dit een gebruikelijk format?

Nog maar net om zeker. Sit was het gebruikelijke archiefsysteem op de Mac. Maar vanaf Panther is zip de norm. Eerlijk gezegd is Stuffit Expander er in de loop der jaren ook niet beter op geworden.

[quote:583c3c57f4="wjgmspeedy"] Eerlijk gezegd is Stuffit Expander er in de loop der jaren ook niet beter op geworden.[/quote:583c3c57f4]

??

Voor programma's is het tegenwoordig altijd DMG, voor gewone bestanden zoals tekstdocumenten wordt vooral ZIP gebruikt. Of geen archiveringsformaat, natuurlijk.

Ik kom erg vaak internal errors tegen, en dan valt er dus op geen enkele manier meer iets uit te pakken. Ik heb het gevoel dat Aladin/Allume in OS9 is blijven hangen. Het heeft geen enkel voordeel meer boven het archiveren in het veel meer compatable zip-formaat.

wjgmspeedy,

Over de StuffitdeLuxe heb ik eigenlijk geen klachten, vandaar dat ik het citaat van jou voorzag van twee vraagtekens. Het enige wat me de laatste tijd opvalt is dat het langer duurt voordat het programma zich opent( maar dat kan ook aan mijn iMac liggen). Maar ik krijg nooit internal errors, vraagt mij keurig of ik in bepaalde gevallen de expander wil gebruiken, kortom hij doet het naar behoren!

[quote:4b72cca854="sedikit"][quote:4b72cca854="wjgmspeedy"] Eerlijk gezegd is Stuffit Expander er in de loop der jaren ook niet beter op geworden.[/quote:4b72cca854]

??[/quote:4b72cca854]

wat ik denk dat er bedoelt wordt is dat de applicatie eigenlijk niet vernieuwd. ook voelt het niet snel aan op mijn systeem, zippen vanuit de finder gaat sneller en geeft bij mij kleinere bestanden (van een aantal testen die ik deed toen ik besloot stuffit te dumpen).

Bij de installer van Stuffit Standard zie je nog een lullig bondi iMacje erbij getekend. :sealed: