[site check] gaarne feedback van experts en leken! :)

Heb wat lopen pielen met mijn site, die sinds een tijdje in de lucht zit. Heb behoefte aan nieuwe feedback, zowel wat betreft vormgeving als tekst.

Welke indruk geeft dit: www.lucidcommunication.nl

Alle feedback welkom, alvast hartelijk dank voro het nemen van de tijd!

Overzichtelijk, eenvoudig doch mooi, geshikt voor 800x600. Maar... alles met table's Het werkt, maar de code ziet er zeer ingewikkeld uit en kan waarschijnlijk wel wat kleiner.

Als ik die site gemaakt zou hebben had ik CSS en (X)HTML gebruikt, want dit is echt geen tabulaire data.

Omdat de gemiddelde bezoeker dat waarschijnlijk geen **** kan schelen, is dat niet zo belangrijk, zolang het cross-platform en cross-browser maar goed werkt.

De site centreren! Dat was het eerste wat ik dacht. Ik begrijp dat je erg goed bent in "tekst". Daar is dan ook erg veel van aanwezig. Maar dat is dan ook je tak van sport en dat moet je laten zien. Het zou nog krachtiger overkomen als er ook meer beelden in verweven zou zitten. Voor de rest fraai van eenvoud. Duidelijk.

Heel vaag: in Firefox is hij wel gecentreerd, maar in Safari lukt het maar niet. Ik zie het verschil niet...any ideas?

Waarschijnlijk komt dat doordat je code niet HTML valid is: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.lucidcommunication.nl%2F Volgens mij komt het door fout 2.

in meer beeldvorming kan ik me ook vinden, het is een boel saai zonder beeldmateriaal. verder kan je ook met tekstopmaak de boel wat opvrolijken. misschien kan je een afrastering maken tussen de site en het lege vlak ernaast, nu is de pagina zo wit.

daan.

Dubbelpost.

Ik zou er wat dynamiek aan toevoegen, bijvoorbeeld in je pay-off. Capture, Deliver, Excel woord voor woord laten in- en uitfaden. Dit is tenslotte wat jullie doen. Misschien het witte gedeelte ook omkaderen, staat nu een beetje in de ruimte. Hij opent inderdaad in de hoek (Safari) maar daar wordt aan gewerkt begrijp ik.

Een leuke afbeelding met een leuke tint? Ik weet het niet. Alleen die tekst zo vind ik, wat kaal. Verder wel heel netjes en ordelijk.

1. De site moet niet worden gecentreerd hoor, hij staat er goed. 2. Eerste indruk: saai, geen beeldmaterieel en naar mijn mening teveel tekst (maar dit laatste is bij nader inzien wel nodig) 3. De reflectie van de naam (lucid) is niet echt goed, ik zou dat gewoon weglaten. 4. Kleurkeuze en stramien is ok (simpel, maar daardoor niet slecht) 5. De balk bovenaan mag doorlopen over de ganse breedte. 6. Bij contact staat de knop gecenterd ipv links uitgelijnd, de namen bij de invulvelden staan ook onlogisch. 7. Bij portfolio zou toch een klein foto'tje mogen staan. 8. De woorden disclaimer, privacy .. onderdaan zijn wat te klein, zo mogen even groot worden afgebeeld als alle andere tekst. Zet eventueel een klein fijn streepje boven deze regel. Het is iets niet echt moet opvallen maar toch belangrijk is.

Succes

Ga niet opleuken! Blijf bij de essentie en dat is tekst....

Ik vind het prima, centreren van de site is een optie maar noodzakelijk vind ik het ook weer niet. Een kleine fotografische toevoeging in de site om het een en ander toch te ‘breken’ zou wellicht wel fijn zijn… maar overdrijf hierin zeker niet.

Teksten zijn prettig leesbaar. Toch zou ik zeker eens in de CSS technologie duiken omdat hierin voor jou enkele interessante opties beschikbaar zijn. Zo kan je met CSS de bezoeker de keuze geven om de tekst qua lettergrootte aan te passen naar zijn/haar wensen.

Een site die me altijd is bijgebeleven met het font vergroot tool is http://www.suspiremedia.co.uk/ Om maar een voorbeeld te vernoemen.

[quote:a28b281d64="MacBjorn"]Ga niet opleuken! Blijf bij de essentie en dat is tekst.....[/quote:a28b281d64]

jij snapt wat ik wil. In mijn schrijven ben ik uitzonderlijk helder en gefocused, dus ontdaan van alle bullshit en PR-lulkoek. En geloof me, I have been there, ik weet precies welke onzin wordt uitgekraamd. Die helderheid wil ik communiceren in woord en beeld. Dus geen flash, foto’s of wat dies meer zij. Die kop van mij zal geen publiek trekken, hehehe.

Strak en helder, niet meer en minder dan nodig is. Ik kan je zeggen wat een shock dat soort teksten teweeg brengen binnen organisaties. “Wat?! Is DAT wat we zeggen?” en hoppa, weer een board meeting om toch nog maar eens heel goed na te denken over wat ze nu willen. Heerlijk.

mijn filosofie: less is more. En we weten van Apple dat simpel nog zo dom niet is :slight_smile: Of simpel…

Als leek zeg ik.....erg saai. In hoeverre dit voor de doelgroep van belang is weet ik niet. Ziet er verder wel duidelijk en verzorgd uit.

Ik heb zelf een gruwelijke t*fushekel aan sites die met domme marketingtruucjes interessant proberen te zijn... als men al dat soort middelen moet aanwenden om interessant voor te komen wil zeggen dat men in feite niets te melden heeft.... Het is dan ook gevaarlijk om naar middelen te grijpen die los staan van de essentie en van de boodschap. Tegenwoordig is iederereen erg verwend met de meest gelikte sites die ware visuele spectakels bieden.

Toch moet je ervoor waken Ilia dat je site niet te ‘grijs’ wordt maar ook visueel aantrekkelijk is. Het web is immers een visueel medium.
Wellicht heeft iemand een link naar een toffe site van een copywriter en/of schrijver

ik snap jullie punt van de saaiheid, ergens hebben jullie ook wel gelijk.

De site is gebaseerd op mijn visuele identiteit, die ik gebruik in mijn drukwerk, kaartjes, offertemappen, enveloppen etc. Dat drukwerk is echt heel mooi: strak, professioneel maar toch warm en ‘compelling’. De reflectie van Lucid op de site is in het echt een zilveren preeg, dus het spiegeleffect komt over. Het blauw heeft een mooie diepte. Iedereen dit het ziet zegt ‘wauw’.

De site is pas later gekomen en moest in lijn liggen met de rest. Consistentie is immers erg belangrijk. Maar het bureau dat het heeft ontworpen kon niet die zilveren preeg kopieren, vandaar het grijsachtige. En als ik er nu na een tijdje naar kijk, vind ik hem zelf ook wel aan de saaie kant.

Voor de duidelijkheid: ik sta achter het concept. Het is erg essentieel, ontdaan van alles dat niet de kern is, het zorgt dat je meteen je gedachten kunt focusen. Maar de uitwerking begin ik twijfels over te krijgen. Ik weet nog niet waar ik de oplossing in moet zoeken, ik wil zeker geen restyling. Het gaat om accenten, een kleine touch die het afmaakt.

Suggesties iemand?

[quote:3a56fb63ed="iljavanroon"]Heel vaag: in Firefox is hij wel gecentreerd, maar in Safari lukt het maar niet. Ik zie het verschil niet...any ideas?[/quote:3a56fb63ed]

Als je om je hoofdtable de tags < center > </center> zet dan moet het volgens mij altijd gecentreerd staan. Dus direct na <body blablabla> en aan het eind voor <span bladiebla> of voor de </body> afhankelijk of dat onderdeel na <!–WEBSITECEO:BEGIN:{764EEF2E-BC11-45CF-8627-300CE1BA2219}–> meegecentreerd moet worden

hoe kan ik van de grijze elementen zilver maken? Echt shiny clear zilver, geen cheapo circusmateriaal? Dat werkt namelijk heel erg goed op het briepapier, juist als tegenhanger voor het rustige blauw.

Je probeert een 'effect' dat alleen in print (zoals die preeg) mogelijk is weer te geven op het web. Dat is geen goede aanpak. Je ziet dat het mooie, exclusieve van een preeg totaal niet over komt op het internet. Het internet is een totaal eigen medium. Probeer niet op het web te commniceren met de regeltjes die gelden in print, dat gaat gewoon niet goed.

Het web is onpersoonlijk en daarom waardeer ik sites die net even wat vriendelijker zijn dan anderen. Voeg een foto van jezelf toe, dan zien we ook de persoon met wie we zaken (willen) doen. In het email-tijdperk waar opdrachtgever en uitvoerende elkaar amper zien komt dat persoonlijker over.

Ik ben het met je eens: consistentie is belangrijk maar durf hier ook vanaf te stappen. Spreek de taal van het medium waarin je communiceert.

Ik ken de branche niet echt, maar de site komt professioneel en betrouwbaar over.

Het geheel springt een beetje heen en weer hier als ik de verschillende menu-items doorklik (firefox in ahum windows xp)
Het menu is mooi eenvoudig, misschien iets meer onderscheid tussen de kopjes en de aanklikbare links.

Misschien dat het spiegeleffect in het logo wat meer tot zijn recht komt wanneer de kleur van het onderste deel wat blauwiger ipv grijs is.