Site over mp3 downloaden op mac - Site over mp3 downloaden op mac

Beste maccers,

worden jullie net als mij ook gek :x als een windows gebruiker lekker muziek zit te downloaden? Elke keer als er op de mac een goed programma komt (macster / sputnix) dan gaat de service dicht. Kunnen we weer helemaal opnieuw beginnen met het zoeken naar een goed programma.

Daarom kwam bij mij het idee om een website te maken waar alle mogelijke manieren worden behandeld om muziek op de mac te downloaden. Dan krijg je tenminste overzicht van wat wel en wat niet werkt.

Dat wil ik niet alleen doen, maar ik wil het gezamelijk met andere maccers doen (misschien wel gekoppeld aan MacOSX.nl…hintje).

Heeft iemand leuke ideen of opmerkingen, dan sta ik daar voor open. Ik heb al een goed domein: www.macmp3.info dat ook internationaal te gebruiken is. Dus ik zit ook met het dilemma nl/uk als taal.

Op zich een aardig plan maar bedenk wel dat het downloaden van mp3's aan bepaalde regels is gebonden! Je kan een puur informatieve site maken met wat mogelijk is en wat niet maar laat het dan verder aan de bezoekers over wat ze met deze info doen. Een mooi voorbeeld is Kazaa wat het programma leek te zijn en volgestopt was met spyware! Het hele mp3 verhaal blijft juridisch een moeilijke kwestie dus pas op! Ik wil je best helpen met de site maar dan moet het inderdaad puur informatief blijven en dichtgetimmerd zijn! Ik heb niet echt zin in problemen met de BUMA/Stemra! :p

Ik heb hier ooit wel een artikeltje over geschreven: [url=http://www.macosx.nl/?page=showarticle&art_id=362]File sharing op de Mac[/url].

[quote:post_uid0="Adriaan Mol"]Ik heb hier ooit wel een artikeltje over geschreven: [url=http://www.macosx.nl/?page=showarticle&art_id=362]File sharing op de Mac[/url].[/quote:post_uid0] Maar dat is juist het probleem. Een artikel is tijd gebonden dus zul je telkens nieuwe artikels moeten schrijven. Ik had een maandje of 2 geen mp3's meer gedownload en ineens was sputnix buiten werking enzo. Het gaat er ook niet om om mensen "illegale" mp3's te laten downloaden, maar om mensen inzicht te geven in de programma's waarmee je mp3's (er zijn ook legale manieren van downloaden) kan downloaden.

Dan blijft het een goed idee. Let me know what your plans are!!

Ik gebruik gewoon limewire en aquisition. Da's ontzettend makkelijk... HTML pagina's bekijk ik niet meer vanwege de enorme hoeveelheid reclame, popups, niet bestaande links etc.

Tja, het is natuurlijk een mogelijkheid. Echter moet je mensen hebben die diep genoeg in de informatie zitten om er echt een goed up to date site van te maken. Maar als hij er is, laat het me weten.

Ik denk: Ik zie dubbel!! Maar nee 2 dezelfde avatars van verschillende gebruikers onder elkaar. Ik dacht dat wij Maccers zo creatief waren? :0

Ehhmmm Ganymedus, Ik ben blij dat je hexley leuk vindt, maar er zijn vast wel andere plaatjes die je kunt gebruiken voor je avatar? Hij stond bij mn profiel en nu dus bij de avatar... Beetje verwarrend voor derden..

Voor de volledigheid: Ik ben al lid sinds juli 2002 en zolang staat hexley al bij m'n profiel  ;) Jouw hexley heet exact hetzelfde. Ik vind hem vooral aantrekkelijk vanwege de achterliggende gedachte van 'Evolutie' waarvoor Apple 'm heeft gekozen.

Bedankt Ganymedus.  ;)

Om even op de aanvankelijke vraag terug te komen: MP3-sites zullen altijd wel dichtgetimmerd worden, om de doodsimpele reden dat het altijd om de een of andere reden illegaal zal blijven.

Zoals een eerdere reactie al zei, Limewire (verguisd of niet) werkt, maar ook Neo begint ergens op te lijken. Het is allemaal net illegaal, maar door middel van dit soort programma's is het mogelijk om de illegaliteit te ontwijken, omdat het tot nu toe niet strafbaar is om MP3's op deze manier aan te bieden. Begin zelf een site om MP3's aan te bieden, 'and you're fucked…'

Kortom, hierbij een oproepje om allen zo veel mogelijk je eigen cd's in te laden en je share-programmatuur aan te zetten. Mag ik dit eigenlijk wel zeggen, Adriaan?

Dames en Heren, er is een prima programma voor het downloaden van video, plaatjes en muziek. het programma heet Neo. Je kan bijv. 2500 Kazaa hosts opzoeken en daarna snel zoeken naar bestanden. Bedenk wel dat je eerst moet zoeken naar hosts, voordat je kan downloaden. Maar je kan ook naar de eerste 250 hosts zoeken :D . Aanrader!

http://web.ics.purdue.edu/~mthole/neo/index.html