Site testen op Google vriendelijkheid...?

Op de site van Google kan ik lezen hoe een site zo te maken dat Googlebot er makkelijk in kan zoeken. Maar hoe kan ik testen of een site die ik heb gemaakt daadwerkelijk Google vriendelijk genoeg is? Ik neem aan dat er een soort webapp bestaat die het gedrag van een Googlebot nabootst...?

De googlebot vind alles. Als je maar populair genoeg bent en geduld hebt, spit ie zelfs de grootste bak html-vuil door.

[quote:d5a59eb993="Martiniman"]De googlebot vind alles. Als je maar populair genoeg bent en geduld hebt, spit ie zelfs de grootste bak html-vuil door.[/quote:d5a59eb993]

:wink:

vuilnisbakkenvinder

Tenzij je een hond die naar de naam robots.txt luistert verkeerde instructies hebt gegeven. Daar is ie bang van :evil:

Maar ik lees dat google moeilijker kan zoeken in pagina's die via PHP met POST gegerereerd zijn... Tenminste, pagina's met dynamische links naar sub-pagina's. In hoeverre is dat zo?

Wanneer de koppelingen blijven werken zal het niet zo'n probleem zijn. Wanneer naar een dag of wat de helft weer doodloopt zal de robot er minder blij van zijn.

Dus een link blijft een link voor de googlebot, ongeacht hoe de link wordt gemaakt?

De site waar ik het over heb is een pagina in PHP, die afhankelijk van welke variabele ge-POST wordt, een andere content laat zien. Daardoor blijft de URL altijd netjes, maar kan je dus niet rechtstreeks naar een sub-pagina gaan.

Ik dacht dat je post-variabelen zichtbaar waren. Wanneer het onzichtbaar is lijkt het me lastig. Je moet de link natuurlijk wel op een of andere manier volledig kunnen intypen. Volgens mij heb jij een slimme rewrite regel in je .htaccess nodig zodat er iets nets komt te staan in de URL, en toch voor iedere pagina anders. Ik heb op onderstaande site een CMS in PHP

Dit is de standaardlink:
index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=53
en dit is de rewrite:
content/view/30/53/
Maar doordat PHP flexibel is worden beide gewoon netjes afgehandeld.

OK, dat ga ik ff uitzoeken. Ik kan natuurlijk één variable met GET versturen, en de rest met POST...