Site uit 1 plaatje

Wel, kan iemand me via e-mail of hier in deze topic me uitleggen hoe je, in photoshop makend een hele template, dan up the loaden en zo indelingen maken met een bep. script (dit is wat ik zoek) Iemand geïntresseerd om dat uit te leggen?

~Alba

Ten eerste moet je dat dus niet doen, duurt straks allemaal veeeeelste lang met laden, ten tweede werkte het zeer onpraktisch met inhoud en menu's e.d..

Enfin, om je vraag te beantwoorden: dat gaat dmv van slices, als je daar even op googled, dan zou je genoeg info moeten vinden erover.

Kan dat dan? Uit 1 plaatje? Volluguns mij niet hoor, maar ik kan het fout hebben.

Succes!

[quote:8a8dd387dd="hydro"]Ten eerste moet je dat dus niet doen, duurt straks allemaal veeeeelste lang met laden, ten tweede werkte het zeer onpraktisch met inhoud en menu's e.d..

Enfin, om je vraag te beantwoorden: dat gaat dmv van slices, als je daar even op googled, dan zou je genoeg info moeten vinden erover.[/quote:8a8dd387dd]

Nee dus! D8 k al, sorry! :expressionless:

[url=http://www.tutorialfx.com/forums/index.php?showtopic=2841]Slice-tutorial[/url] ...

[quote:9f7fb6236c="AppleFlap"][quote:9f7fb6236c="hydro"]Ten eerste moet je dat dus niet doen, duurt straks allemaal veeeeelste lang met laden, ten tweede werkte het zeer onpraktisch met inhoud en menu's e.d..

Enfin, om je vraag te beantwoorden: dat gaat dmv van slices, als je daar even op googled, dan zou je genoeg info moeten vinden erover.[/quote:9f7fb6236c]

Nee dus! D8 k al, sorry! :|[/quote:9f7fb6236c]

Het gaat wel hoor…

Ja gaat, heb t al gezien. Ok, hydro, is mss te groot marreh als je nu bv. 1 plaatje als menu neemt met de knoppen er al in verwerkt, hoe deel je dat dan in? Is dat PHP of MysQL of??

[quote:7aecf3cb38="Albatros"]Ja gaat, heb t al gezien. Ok, hydro, is mss te groot marreh als je nu bv. 1 plaatje als menu neemt met de knoppen er al in verwerkt, hoe deel je dat dan in? Is dat PHP of MysQL of??[/quote:7aecf3cb38]

PHP of MySQL heeft daar helemaal niets mee te maken, PHP is een server-side scripttaal en MySQL een populaire open-source database. Voor het menu e.d. hoef je alleen maar gebruik te maken van pure XHTML en CSS.

Neem maar even contact met me op via ichat als je nog vragen hebt: hydrogenetic007

Dat menu uit 1 plaatje kan je met Image maps indelen, zoek maar eens op: Image maps in ImageReady of: Image Maps in Dreamweaver

Ah en dan als psd uploaden? Egh... Ik ben niet erg gewend met IChat hydro, mensen die ik ken zij windoos gebruikers <_<

[quote:76eee69c38="AppleFlap"]Dat menu uit 1 plaatje kan je met Image maps indelen, zoek maar eens op: Image maps in ImageReady of: Image Maps in Dreamweaver[/quote:76eee69c38] Wat dacht je van zonder image maps?

Gewoon het plaatje verknippen, voordelen:

• het laadt sneller (visueel dan)
  • je kunt makkelijk hovers maken
  • het is toegankelijker (zeker als je de plaatjes als achtergrond gebruikt en plaatsvervangende tekst voorziet die verborgen is)

Albatros… psd is het formaat van Photoshop dat heeft niks met websites te maken. Websites maak je in xHTML & CSS. Vanuit die xHTML & CSS verwijs je naar de plaatjes die je met Photoshop hebt gemaakt en hebt opgeslaan voor het web (gif, jpg & png).

Niet meteen teveel hooi op je vork willen nemen ook. Je bent nog maar 14 en het is normaal dat je nog wel wat te leren hebt.

als psd uploaden? nah, ik zou het niet doen, je mag het van mij proberen hoor :? Upload hem als gif, png, jpg, of zo maar niet als psd!!! :x (niet onaardig bedoelt ;) )

Wel, kweet genoeg van uploadcenters om dat te weten maar mss dat het lukte via zo'n script :rolleyes: Ach whatever dan doe ik alles wel apart... Wat wel n pak langer duurt <_< Bdankt vor info toch :)

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je denkt dat voor zowat alles wel een script bestaat. Alsof het een soort magisch woord is. Heb je wel een goed idee van wat scripts zijn?

Websites maken (en dan doel ik op de grafische kant) is eigenlijk vooral handenarbeid. Je maakt iets in Photoshop, je haalt de elementen eruit die je in je webpagina wil terug zien (al dan niet als een herhalend patroon) en giet deze in een structuur met behulp van xHTML & CSS. Je kan ook omgekeerd werken en eerst in xHTML & CSS beginnen om daarna stelselmatig plaatjes te gaan toevoegen. 't Is maar wat je lekkerder werken vindt.

Albatros, lees de volgende websites eens:

http://www.mijnhomepage.nl/htmlcursus/lessenoverzicht.php
http://www.handleidinghtml.nl/

Op beide websites vind je handleidingen voor beginners, hoe je een website moet bouwen. Als je dat een beetje onder de knie hebt, dan kan je eens gaan denken aan ingewikkelde templates maken in Photoshop en dat verwerken in je HTML.

Precies, dat bedoel ik dus met 'teveel hooi op je vork nemen' :)

Wel, dat komt wrs door n engelse maat van mu, hij heeft zonet n mmorpg gecreeërt met mijn graphics, hij kon alles wat ik m vroeg... Daarom lijkt me "scripts" zo uitgebreid

[quote:3efc66ccd7="Albatros"]Ah en dan als psd uploaden? Egh... Ik ben niet erg gewend met IChat hydro, mensen die ik ken zij windoos gebruikers <_<[/quote:3efc66ccd7]

Waarom zijn er toch zoveel mensen op dit forum vragen stellen over dingen die voor hun veel te hoog gegrepen kunnen zijn?

[quote:31260b6ee2="Albatros"]Wel, dat komt wrs door n engelse maat van mu, hij heeft zonet n mmorpg gecreeërt met mijn graphics, hij kon alles wat ik m vroeg... Daarom lijkt me "scripts" zo uitgebreid[/quote:31260b6ee2]

Een mmorpg??? Je weet dat dat een Massive Multiplayer Online Role Playing Game is? Die creeër je niet met een paar graphics… Volgens mij neem je een loopje met de behulpzame mensen hier op het forum… :mrgreen:

je kunt ook bij [url]www.pixel2life.com[/url] kijken. dan ff bij adobe photoshop. Staat een hele berg over photoshop en het omzetten van ps naar html.

Als het om een kleine site gaat, is het te doen. Zwaar grafisch wordt al wat minder (laden van de site, dat zeiden al meer mensen)

een klein voorbeeld van PS naar HTML : www.kvwsusteren.nl.tt Site met een beetje PHP er in voor het inladen van de teksten de contextbox. Let ff niet op de fouten in de links (een paar werken nog niet) en de taalfouten. :frowning:

ps: veel te hoog gegrepen: kon ook niks van PS, en maar een beetje HTML. En ben via p2l aan de slag gegaan. Het is nog niet echt goede ps en PHP (met dank aan de eigenaar van LWHosting). Maar beetje bij beetje kom je er wel (of net niet :stuck_out_tongue: )