site wachtwoorden na security update

Nadat ik de security uodate gedraaid heb, onthoudt safari verschillende site wachtwoorden niet meer. Ben ik de enige met dit probleem en is er een oplossing?

Na de meeste OS updates zul je allerlei apps weer toestemming moeten geven de keychain te gebruiken. Dat is normaal en dient als extra beveiliging.

Of vraagt hij helemaal niet om keychain toegang?

Idd veel voorkomend "probleem" na een security update.

Mocht je problemen hebben met keychain items, helpt het vaak door die items uit je keychain te verwijderen.

ik moet wachtwoorden (ook tijdens een sessie) steeds weer opnieuw invoeren. Dus vraagt niet om keychain!

Hij vraagt dus niet naar mijn gebruikers wachtwoord voor het OS maar naar wachtwoorden voor webmail functies en dergelijk.

[url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16997]Keychain First Aid?[/url]

ik sta echt bijna op het punt om safari eraf te flikkeren en met firefox verder te gaan. Ik moet voor mijn werk veel op webmail zijn maar Safari kan met geen mogelijkheid het wachtwoord vasthouden, met elke handeling in webmail moet ik opnieuw w8woord intypen!!!

Weet er nou niemand wat ik moet of kan doen???

Misschien een domme vraag maar die schijnen eigenlijk niet te bestaan... Heb je bij voorkeuren van safari aangegeven bij formulieren dat safari wachtwoorden moet onthouden? Het lijkt erop dat safari keychain helemaal niet aanspreekt. Meer een proobleem met safari dan met keychain idd. Anders ff prefs van safari wegdonderen. of alles van safari (inclusief receipt) weggooien en opnieuw installeren

Gretver ik kan je wel zoenen!!! Echt stom ik wist niets eens dat ik dat bij formulieren moest aangeven! Heeft dan altijd al aangestaan en waarschijnlijk is na de update is het "vinkje" weggegaan, terug gezet en probleem opgelost.

vreugde was van korte duur... hij deed het 10 minuten geloof ik probleemloos en nu (met ongewijzigde instellingen) doet hij het weer niet meer!!!

hmmm. typecolare.

Wat bedoel je met "doet het niet meer? " Heeft safari weer de instellingen gewijzigd?

nee wat ik ook doe hij onthoudt de wachtwoorden van mijn webmail accounts niet meer. Ik krijg het niet meer werkend wat ik ook probeer.

ik moet mijn webmail nou via firefox checken! (erg omslachtig)

Maar bij safari staat het nog steeds goed in de voorkeuren?

Kijk eens bij sleutelhanger toegang, staat het password voor je webmail hier bij? En stat safari daar ook bij?

Ja staat goed in de voorkeuren en Ja staat goed in sleutel hanger.

Als ik webmail open moet ik alles weer opgeven en vink ik onthoud password aan. Maar zodra ik iets doe in de webmail (mail open) vraagt hij alles weer opnieuw.

inderdaad er raar. Je hebt de hele rits van bevoegdheden herstellen en prefs weggooien al gedaan? En heb je keychain firstaid geprobeerd?

alles heb ik al geprobeerd en ik weet echt niet waar het zit en hoe ik het op kan lossen. Het zal ongetwijfeld een makkelijke simpele verklaring hebben maar het blijft raar dat zoiets ineens (na een update) ontstaat!

tja moet je halaas teleurstellen. Ik vind het vreemd. Laatste pging: staan je cookies wel aan?

ha ha ja tuurlijk. Ik weet het ook niet meer, in elk geval bedankt voor je moeite!!!

tja misschien moeten we toch maar gewoon een pc kopen...

ho ho niet vloeken he!!!

Kan ook gewoon Firefox gaan gebruiken daar werkt het wel. Start alles veel trager op dan Safari.