Sitecheck: Blog verhuisd naar Squarespace 6 beta

Verhuizen is misschien niet het juiste woord omdat ik oude content nog niet echt met succes heb kunnen importeren.

Ik heb verschillende type posts en pagina's geprobeerd en ben redelijk tevreden met het resultaat. Ik heb gekozen voor een heel simpel kleurenschema. Ik besefte me pas te laat dat een van mijn kleurtjes wel heel erg op lipstick lijkt maar het bleek al te laat om te veranderen, ik ben er al een beetje aan gehecht.

Het is erg simpel maar als het goed is heeft dat een voordeel voor het schalen en aanpassen voor allerlei browsers. Ik hoop dat jullie een schreenshotje kunnen plaatsen met wat informatie over het gebruikte apparaat (iPhone, Galaxy Note ect.).

Ik heb redelijk snel de content erin weten te kloppen maar dat heeft ongetwijfeld nog wel in wat spelfouten geresulteerd, schroom niet om me daar even op te wijzen (als het even kan gericht).

Ik ben benieuwd of er meer OMT gebruikers zijn op het Squarespace platform en wat jullie ervaringen zijn tot nu toe.

[b]Alvast bedank!
[/b]

http://sam.injebrowser.nl

(of als je DNS nog niet geupdated blijkt te zijn)

http://samrijver.sqsp.com

Miss. omdat je er nog aan het werken bent maar hier gaat het laden echt een dramatisch langzaam.

Verder heel eenvoudig, bijna niet te beoordelen omdat het niet meer dan wat kleuren zijn en wat standaard blog posts in verschillende Post Types.

Squarespace, nee had er nog nooit van gehoord en als ik zo hun website bekijk vraag ik me echt af waarom mensen voor zo'n dienst kiezen. Zoo zonde van het geld..

Bedankt voor je reactie Shmoo

Hier gaat het laden redelijk vlot, zeker op de tijdelijk url.. Ik kan me voorstellen dat het iets met de net aangepaste DNS settings te maken kan hebben? Het zou een van de voordelen van SS moeten zijn dus het is zeker iets om in de gaten te houden.

Waarom ik kies voor SS is misschien voor een kleine groep van toepassing maar dit is mijn reden:

Ik had eerst mijn blog op WP lopen via een shared hosting, daar kon op een gegeven moment de server de hits (zeker op echt drukke momenten) niet aan en ook allerlei (dure) optimalisatie en cache plugins waren geen oplossing. Dus toen ben ik overgegaan naar een eigen server, een VPS. Dat werkte op zichzelf hartstikke mooi maar bleek ook als snel dat een WP install op een VPS een interessant doelwit is voor hackers/spammers.

Wekenlang steeds brandjes blussen en regelmatig meldingen dat mijn VPS als wapen ingezet werd voor het versturen van allerlei troep. Dus weer aan het optimaliseren/aanpassen geslagen en daar dagen in gezonken, en natuurlijk her en der wat geld voor de dingen die je niet snapt (steeds een paar tientjes loopt ook gauw op). Na een paar weken steeds tijd, energie en geld in de site gestoken te hebben terwijl hij steeds offline ging (of moest) vanwege gedoe werd mij teveel en toen ben ik verhuisd naar een Tumblr.

Met de huidige koopgekte van allerlei sociale netwerken ben ik niet zo'n fan van diensten waar je 'geen eigenaar blijft' van je content en dus was het weer op zoek naar iets anders, enter SS beta 6 invite.

SS zou een paar dingen goed moeten doen: Super simpel maar als je kennis (of geld) hebt is het volledig aan te passen aan je eigen wensen. Altijd online ook als je een keer een flinke hit krijgt van een mooie link van iemand via hun schaalbare hosting oid (daarom moeten we wel even in de gaten houden of het niet achterlijk langzaam is).

De combi van een goed CMS en hosting voor $8 per maand is een voorstel dat mij erg redelijk klinkt. Ik kan begrijpen als andere zich daar niet in kunnen vinden.

Als het goed is is het laadtijd probleem (dat overigens vooral in safari leek te bestaan) opgelost. Ik hoop dat jullie dat eens kunnen testen. Ik heb wel grote media online (in de gallery) enzo dus het is niet super mega ultra snel maar volgens mij wel redelijk.

[img]/uploads/community/da2bd17d699de3267037a25d843d040a24746806_0.png[/img]
[img]/uploads/community/4058bd344d688125318a17b476240dfb6c583111_0.png[/img]
[img]/uploads/community/0c8ad57a2a94d6ef00aa7e079de368c489eeeece_0.png[/img]

Bug met scrollbalken, zal wel in de CSS staan van minimale breedte ofzo.
En het logo is is wat klein op de desktop, maar da zal je waarschijnlijk niet groter kunnen maken.

Wat ik van SquareSpace vind: Tof bedacht voor de mensen zonder kennis, maar ik heb het graag heel erg aanpasbaar. Ik heb er ook even naar gekeken en ze hadden maar een paar thema's ik vond ze allemaal lelijk en er je kon niet een thema donwloaden en helemaal aanpassen naar eigen eisen.

Thanks Usain

Ik heb volgens mij de boel een beetje kapot gemaakt door een spotify embed te gebruiken.

Het logo kan ik wel groter maken maar aangezien het niet echt een logo is zag ik daar de noodzaak niet voor.

In deze 6 beta kan je wel (als je wilt/durft) developer aanzetten en aan alle bestanden komen, ik ben nog niet zo dapper geweest, ik heb wel een paar wensen nog maar durf het nog niet aan te proberen.

ah vet wist ik nog niet!

Als het goed is is dat probleem met scrollbars nu opgelost omdat ik pagina 1 de spotify embed heb weggehaald, omdat daar iedere artiest helemaal uitgeschreven stond nam hij nogal een berg ruimte in kennelijk. Jammer.

En je kan hier de beta templates bekijken Usain: http://www.squarespaceplugins.com/squarespace-6-template-directory/

jup het is gefixt!

Denk je dat het mogelijk is om via CSS een extra teken bij een Titel dat ook een Link is te dwingen? Ik wil graag bij links naar andere sites een ? teken toevoegen.

Ik zie dat het al gelukt is ;)

Haha nee ik doe dat nu suf handmatig :G

Lang leve de miljoenen wordpress plugins, oh wacht je zat op SquareSpace ;)

Hier zal wel wat code voor nodig zijn met alleen CSS ga je het niet redden.

Yeah denk het ook, CSS laat volgens mij dus geen conditionele statements toe. Ik ben tot nu toe nog niet heel verdrietig dat ik van WP weg ben, zoals je weet deed ik daar hard mijn best maar was ik zo regelmatig offline dat mijn geduld op was.

Heb je die t-shirts gezien trouwens, pretty cool toch?

Zeker tof maar zo\'n apple fanboy ben ik niet, leuk om te hebben maar ik zou er niet mee naar school gaan. Voor thuis of voor een kamp of iets dergelijks zijn het wel leuke t-shirts.

Hehehe. Ik vond mezelf ook wel een enorme fanboy toen ik afrekende maar goed, voor die paar tientjes een paar fijne zomershirts is niet gek.

Update: @usain

De vraag die ik had over ? toevoegen aan links kon uiteindelijk toch via CSS:
[code]
.post-type-link .entry-title:after {
content: "?";
color: rgba(255, 82, 86, .6)

}
[/code]

- Geen idee waarom er hier in het codeblok P tags bijstaan maar die zijn obv niet in mijn css

laten we het op witregels houden tussen de tags, hahaha.

mijn uitleg heeft ervoor gezorgd dat we een bug hebben ontdekt.

Edit:

Niet meer nodig..

Op mijn macbook kan ik niet reageren of bewerken, en op de iphone app kan je niet bewerken..

EDIT: Lol ik kan alleen die ene post met code rommel niet bewerken wel deze..

Ik kan wel in dat bewerk gedeelte komen maar ik kan daar niks intypen..
[img]/uploads/community/82553979b8b42c7ee673e204e834811070496a5e_0.png[/img]

EDIT 2: In Google Chrome kan ik het ook niet..

EDIT 3: done, maar nu quote hij hier alles onder de post waar ik blockquote heb toegevoegd, en kan ik nogsteeds niks met die ene post.

EDIT 4: ik kan al de hele tijd die post quoten, maar niet op verzend klikken.

Fixed that! :cool: