Sitecheck: Cool Scrol-effect

Ziet er wel heel mooi uit1 [url]http://www.abovetheinfluence.com/mox/default.htm[/url]

Ik zet dit topic even in 'webontwikkeling'...

Dit effect ben ik recent nog eens tegenkomen in een zoektoch naar bepaalde tutorials. Opzich is het een mooi idee maar qua navigatie is het lastig. Ik denk dat de bezoeker op den duur moe wordt hiervan en vertrekt.

Leuk hé digg.com =] Daar zag ik de link ook al voorbij komen.

Ziet er echt super strak uit! Heeft er iemand een tutorial om dit zelf te bouwen? Het is toch in flash gemaakt? of heb ik het nu helemaal fout? Zou de content automatisch extern geladen worden?

Groeten
Jonas

Opzich wel een leuk effect alleen denk ik ook dat het als navigatie redelijk irri is.

Zijn natuurlijk wel een aantal andere dingen waar je het voor kan gebruiken.

Ik denk ook dat het idd ook in flash gemaakt is.

Wat afschuwelijk a-functioneel.

[quote:7afa565a21="MacBjorn"]Ik zet dit topic even in 'webontwikkeling'...[/quote:7afa565a21]

hey het valt me nu pas op, je bent moderator geworden. Gefeliciteerd :slight_smile:

en ontopic:

het is wel mooi…

maar bij mensen die wat minder snel internet hebben… gaat die navigatie erg langzaam en hij gaat behoorlijk irriteren… verder vind ik hem wel strak

en nog iets, alle animaties op de pagina gaan bij mij nogal schokkerig…

verder vind ik hem dus strak en erg mooi, jammer dat ik als ik naar een andere pagina ga ik eerst (halve seconde maar toch) een wit scherm zie… je hebt mooie animaties en dan gaat de overgang tussen 2 pagina’s zo schokkerig. das jammer…

[quote:34c64c1f10="mavic"]Ik denk ook dat het idd ook in flash gemaakt is.[/quote:34c64c1f10]

ja dat is het :wink:

ik zie niet eens wat met Opera, alleen een bruine achtergrond met lelijke strepen

http://www.frisiannuonsolarchallenge.com/

Een website van vrienden van mij, gebruikt net zoiets.

Weet er iemand een tutorial staan om zo iets te maken?

Worden de plaatjes allemaal extern geladen en loopt het een beetje vanzelf? Of moet je voor ieder plaatje dat je toevoegd aan de .fla beginnen sleutelen?

Groeten
Jonas