Sitecheck + CSS (PC-IE) vragen

Hallo, ben bezig met een nieuwe opzet van site en wilde hem graag laten checken in Safari RSS (tiger).

www.belloni.nl/testsitepublic/index.html

css:
www.belloni.nl/testsitepublic/css/master.css

Als bekeken op crt scherm kunnen sommige teksten te donker uitvallen. Als deze niet leesbaar is graag ook een melding.

Daarnaast heeft de site nogal wat problemen met PC-IE. Ik ben nieuw met html-css (heb dieze site gemaakt met copy & paste en css van andere af te kijken) en wilde vragen of iemand aanwijzingen heeft om de volgende problemen, simpel (liefst zonder scripts, verschillende style sheets), zijn op te lossen. Als dat mogelijk is… of ontkom ik daar niet aan?

Problemen zijn (nu);

• border bottom na <p> (zie linker navigatie colom, en rechts onder kop “Currently…”)
  • kleur van links (:a)
  • hoogte tekst na start - end <p>
  • padding (zie border rondom foto midden)

Zo is de bedoeling (mac-firefox):
www.belloni.nl/testsitepublic/screens/mac-firefox.jpg

En zo ziet het eruit in PC-IE 6 (800px breed):
www.belloni.nl/testsitepublic/screens/pc-ie-top.jpg
www.belloni.nl/testsitepublic/screens/pc-ie-bottom.jpg

Veel dank alvast voor de moeite,
BlueRose_76

zo ziet het eruit in safari.

[img:7b7e354863]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=8875[/img:7b7e354863]

En volgens mij ziet het er precies hetzelfde uit als je voorbeeld.

Het is zonde dat de teksten zo ongeloofelijk slecht leesbaar zijn.

Je voorbeeld van Firefox geven een veel beter beeld. Tekst goed leesbaar en helder.

De teksten onderaan: “2005 Bram Belloni
All rights reserved
Please respect the work of others” etc. zij al helemaal niet leesbaar.
De gemiddelde PC gebruiker kan dalijk dus helemaal niks lezen ivm het gamma waarde verschil van MAc en PC.

Als dit opgelost zou zijn is het een lekker sitetje,

Erg mooi, maar die teksten daar moet je inderdaad mee opletten. Ik zou in ieder geval lange teksten lichter maken...

Gotcha, tekst heb ik lichter gemaakt. Met verschillende gamma's geen rekening gehouden.

Voor de duidelijkheid ivm met andere vragen is de css-file en html-file die hierboven gelinkt staat niet up-gedate.

Nog modificaties betreffende PC IE?

dank BR