[sitecheck] / [css] Probleem met menu in IE/win [opgelost]

Voor het eerst in mijn leven maak ik een site met css. Ik snapte er niks van, maar heb doorgezet en heb de site nu goed voor elkaar. Css is echt makkelijk! :)

Hij doet het in Safari en Firefox. Alleen de tekst van het menu verlaat mijn <div> in IE terwijl hij dit niet doet bij de andere browsers. Kan iemand mij vertellen waarom IE niet luistert?
Ik heb al gezocht op verschillende sites, maar ik kan mijn probleem niet duidelijk onder woorden brengen waardoor het zoeken lastig wordt. Het rare is dat hij wel validatietest haalt!

Link naar site

Link naar css

Alvast bedankt!

ps: Andere opmerkingen hoor ik ook graag!

IE volgt de internetstandaarden niet en kiest zijn eigen standaarden.

Daarom werkt het niet. Je zal je code moeten wijzigen zodat die het wel IE doet :?

Dat snap ik! Het probleem is dat ik niet weet waarom IE het niet doet. Als iemand een idee heeft hoe ik dit op kan lossen hoor ik het graag!

Ow, das buiten mijn terrein denk ik :D

Hier zijn anders wat validators, waarbij sommige met IE controleren:

http://www.w3schools.com/site/site_validate.asp
http://www.w3schools.com/ (kijk linksonder bij validators)

Die validators zeggen ook dat het okay is. Ik zoek nog verder! In ieder geval bedankt voor je info.

Ziet er goed uit :wink: Ik zou alleen de knoppen van je menu nog iets 'spannender' stylen. En misschien verticaal centreren in die witte uitloop van de 'C'

Wat betreft je IE probleem… ik los dat vaak op door ‘trial & error’. CSS aanpassen, kijken wat er gebeurd in IE. Net zolang doorfilteren tot het probleem zich oplost. Klote IE ook :x

Geef je container div eens een breedte van 530px. De breedte van de contentbox kan je dan eventueel op 100% zetten.

edit: de tweede gaat gaat niet op… :frowning:
Als je de breedte daar weg laat gaat het goed.

ziet er inderdaad strak uit in safari, vooral de header, hert stukje navigatie en content is wat saai.

@syndic Thnx! Ja, zoiets als die knoppen van jou site! Ben nog aan het expirimenteren hoe ik die image rollovers goed werkend kan krijgen in css. Dat was een makkie met de oldschool methode van tabellen. Daar heb ik nu genoeg info over, dus dat gaat wel lukken.

Ik heb css ook geleerd door trial & error. Heb alleen geen windows computer :(.

@kaydie
Okee dan! Het werkt nu goed, daarvoor dank! Weer wat geleerd.

@hansenonline
Ja, dat menu wordt aan gewerkt. Misschien zou ik me ook nog even moeten verdiepen in die menu. Eens kijken of ik wat inspiratie op kan doen!

De opmaak van de site is nu nagenoeg klaar. Ook een mp3 flash player ingebouwd en wat voorbeeldcontent.

Kan iemand hem even bekijken op een windows computer? Ook andere reacties zijn welkom.

Link naar site

[quote:89ce3b00b4="nejra"]De opmaak van de site is nu nagenoeg klaar. Ook een mp3 flash player ingebouwd en wat voorbeeldcontent.

Kan iemand hem even bekijken op een windows computer? Ook andere reacties zijn welkom.

Link naar site[/quote:89ce3b00b4]

Heb net even gekeken op Virtual PC (Windows 2000/IE6). Geen enkele fout kunnen vinden. De website is mooi, stijlvol en duidelijk.